|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 528i -98 som har gått ca 30 000 mil. I december när jag körde så började det lukta från lamellerna och när jag nästa morgon skulle köra iväg så var kopplingen helt låst. Jag kunde alltså inte växla. Bilverkstaden sa att det var plastnitarna i lamellerna som hade stuckit men mekanikern nämnde att det kvar konstigt då det var 5000 mil kvar på lamellerna. Nu i dagarna, och då har jag bara kört 50 mil med bilen sedan december, så händer exakt samma sak. En stark lukt från lamellerna igen och jag kan inte få in någon växel. Vad kan det vara för fel? Det är helt omöjligt att plastnitarna på lamellerna återigen går sönder efter bara 50 mil, när de ska hålla mellan 10 000 - 20 000 mil. Kan det vara något annat fel som orsaker detta fel? Kan det vara slavcylindern? Tack på förhand! Hälsningar, Joakim Goding | |
| *puff* | |
|
Jag skulle börja med att lufta kopplingen - det fungerar på samma sätt som med bromsluftning. Det finns en nippel vid slavcylindern. Fungerar inte det får du felsöka vidare - första kollen borde bli att se om slavcylindern rör sig (tillräckligt) för att koppla ur när du trycker ner kopplingspedalen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.