AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.509

Letar 3 serie / 5 serie Touring - är dessa intressanta importera?

Hej

har fått behov av Kombi pga barn så letar något roligt att köpa och kan tänka mig importera själv en bil.

Vad tror ni om att ta hem denna 530dA? Såg välutrustad ut samt har Isofix (inkl. avstängningsbar airbag fram) vad jag förstår.

Länk

Denna var fin också:

Länk

Isofix står inte men det kanske den har då den verkar vara välutrustad i övrigt?

Tänker behålla bilen ca 2-3 år samt kör ca 2000 mil per år.
Är det meningsfullt importera dylika bilar?

Tacksam för kommentarer kring objekt samt begärda priser!

Mikael
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Fina objekt båda 2.
Du lär inte hitta sådana här hemma..
frågan är om du vill ha diesel eller bensin och 3-serie eller 5 serie
Lägger min röst på en bensinare...om du ska köra ca 2000 mil/år

Lycka till
Jo jag vet, är kluven mellan 3 serie eller 5 serie samt bensin eller diesel, är inte så låst så viktigare känns hitta rätt spec. Känns som mer för pengarna för en 5 serie samtidigt är en liten smidig bil önskvärd i kötrafik samt innerstadskörning/parkering där jag bor.

Med 2000 mil/år känns diesel inte lika viktigt som om jag kört betydligt mer, även om det förmodligen är en liten merkostnad köra bensinare även vid dessa miltal. Det kanske man kan ta för motorljudets skull :-)

Bianca har för mig att jag sett att du hämtat din M3 själv, fortfarande nöjd med allt?
Är själv mest orolig för att priserna kanske inte är så attraktiva.

Uppskattar all feedback!

Det underliga är att tre-serien håller värdet bättre och är mer lättsålda. fem-serien är av olika anledningar svårsålda och därigenom faller värdet
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Jag skulle påstå att det är fördel att importera, främst för att de svenskasålda bilarna ofta är väl snikigt utrustade jämfört med vad man kan hitta i Tyskland.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Kyhlan..
Jag är mer än nöjd:)
tog mig 5 mån att hitta den,men det var det värt...farsans 535IAM-2011 hittade jag efter 5 dagar i Tyskland..
euron är oxå låg nu......8,86 avistakursen...jag hade 8.95 i kurs förra våren

så passa på nu....
som garfunah säger....bara fördelar med tysksålda premium selection bilar
Då jag ändå ska till Tyskland i helgen för att köra på Nurburgring några varv så passar jag på att kolla upp några objekt lite närmare.

€ kursen är väl kring 8,50 nu så desto bättre :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.