AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.464

Utbyte av originalstereo till JVCstereo men ändå behålla knappfunktion på ratten

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
skulle byta ut BMW original cd mot en JVC mp3 spelare i min e46 -03, har oxå en adapter eller vad den nu heter, den som gör att jag kan använda knappar på ratten. Det funkade på min äldre e46 -99, men händer inget i den nya e46 -03. När jag går till AM(radio) så kan man höra störningar när jag trycker på knapparna händer det fortf inget.

Jag har för mig att det inte bara var att koppla i och så funkar det, var det något med att man skulle söka upp den där dosan eller är det bara att koppla i så ska det funka?
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
hittade på nättet att e46 99-01 ska ha runda kontaktpinnar till stereo och 02-05 ska ha platta kontaktpinnar, men min är -03 och har runda som på 99-01.

Allting passade perfekt när jaj kopplade i (exakt som på min gamla) förutom antenen som har något annorlunda koppling som man måste ha adapter till.

kan det vara att BMW har gjort något ändring på dom nyare modellerna som gör att det inte passar fråm dom äldre.
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Länk

Behöver jag göra något liknande?
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
glömde säga att min dosa ser anorlunda ut, har inga led lampor som blinkar eller sånt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.