|
|
|
|---|---|
kri.84 |
Hej! Har en 528 ia touring som har börjat växla konstigt. Mellan 3an och 4an kan den vägra växla ibland, men växlar man manuellt så hoppar växeln i utan problem.. Nån som har nått förslag vad det kan vara för fel? |
| Fick detta fenomen när abs systemet krånglade givare + styrenhet. | |
kri.84 |
Har inget problem med abs.en. Däremot kan airbag lampan glöda svagt och inte vilja slockna, och händer det kan det vara alla möjliga fel samtidigt.. Ratten och kan åka upp och ner när man tutar, stereon fungerar inte, nackstöd kan åka upp och ner, och så kan den gå in i "falsafe prog" men det händer väldigt sällan och händer det brukar det försvinna om man tänder lampan till sminkspegeln på pasagerar sidan.. Väldigt konstigt! Men dett har inte varit något sådant fel nu när den vägrade växla själv. |
|
inget svar, men vilken spännande bil du har! Låter ändå som du har dålig jord någonstans. /Mats J |
|
|
Sök lite inlägg här om trasig kontakt till tändningslåset. Dålig kontakt verkar kunna orsaka dom mest besynnerliga felen..... MVH David Öfverdahl |
|
|
Jag hade nästan samma problem som du har och det löste sig med att plocka loss tändingslåset och rengöra det! Det var relativt enkelt och tog inte lång tid! |
|
|
Jag bytte dörrar på en E34 jag hade, satte på 93ans dörrar på en 94 års bil. När jag kopplade in kontakten så åkte elhissarna ner och positionsljusen började lysa. Det visade sig att kabelhärvorna i bakdörrar skiljde mellan åren, men passade utan problem i kontakterna.. jävla märkliga elsystem i BMW måste jag säga :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.