|
|
|
|---|---|
|
Har fått mögel i en bil som stått förvarad i lada en längre tid ! Har tvättat ur bilen ett par gånger, men mögelsporerna återkommer hela tiden ! Tacksam för tips hur jag ska göra. Har precis lånat en "ozonrengörare"av en kompis som använder den för att ta bort rök+djurlukt i bilar. Han var lite osäker om denna även dödar mögel.Möglet är inte synligt efter tvätt av inredningen. men eftersom jag är allergisk mot mögel, känner jag av det direkt när jag sätter mig i bilen.Det kliar i hårbotten+känns som man har småkryp som springer på armar och ben ! Om det nu kanske funkar med ozonmaskinen, hur länge ska man ha den på ?? Kompisen säger att han har den igång dagtid i 2 dagar, men avslagen under nätterna( han vill inte lämna den i bilen under nätterna pga ev. brandrisk ) Har haft en BMW 735 tidigare som jag sålde pga av möglet.Den sanerade jag ett flertal ggr+att jag plockade isär hela ac-systemet för rengöring, men efter ett par dagar kom skiten tillbaka ! Kanske ska man prova att spraya på Boracol.Det har jag tvättat husfasader med tidigare när jag skulle måla om ett mögel och alg drabbad yta på huset. Efter det återkom det inte nån mögel vad jag sett ! | |
| "Tvätta" inredningen med i princip outspädd ättiksprit (24% har jag för mig det är...) | |
|
Försäkringsbolagen blästrar bort mögel med kolsyre is på bla. gipsskivor kanske ett alt för dig Ha deT |
|
|
Oftast sätter sig sporer inte bara där det syns så tvätta räcker inte bara. Kan bli tvungen att demontera delar av plastinredningen. Svamp behöver även fukt så någonstans där det är väldigt lite luftfuktighet är att föredra förvaring. Testa med ozon i ett par dagar och se hur bra det blir. |
|
| Spruta på boracol som dödar mögelsvamp och se om det kommer tillbaka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.