|
|
|
|---|---|
lurch |
Hej! Har en underbar E39 520 touring -03 som jag tror behöver lite kärlek. Jag tycker att den har börjat bli lite "glapp" nånstans mellan asfalten och mina känselnerver. Svårt att förklara, men vid stadskörning känns den inte så distinkt som tidigare, lite "slapp" liksom. Vid växling mellan ettan och tvåan är det svårt att få en skön övergång med kopplingen, som om hjulupphängningen eller drivknutarna eller nåt är slitna. Förstår ni känslan? Som om att jag har blivit nybörjare på bilkörning och inte hittar dragläget... Nån som upplevt nåt liknande och hittat en åtgärd som funkat? /Lars |
|
Kan väl vara mycket, vad jag förstått är E39'an väldigt känslig när något börjar bli slitet dvs man brukar snabbt känna av förändringar i "distinkthet"... Har samma problem med min 540, dock automat, men den börjar kännas riktigt glappig. Jag hade plockat upp bilen på en lyft och försökt bräcka lite på allting... Motorkuddar, växellådsupphängning, hardy, stödlager, diffklump, bakvagnsupphängning... En seriös verkstad borde inte ta många kronor för en snabbare koll. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.