AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
380

Hjälp att ta hem...

Lotus
Har hittat en "brömbil" till hyfsat pris i Berlin, men har ingen egen erfarenhet av privatimport.
Jag har dessutom ingen möjliget att hämta bilen själv då jag jobbar mycket.

Kan man vända sig till någon bra transportfirma som tar upp bilen så jag slipper massa krångel?
Npn som vet nåt eller har egna erfarenheter?
Om jag var du skulle jag åka ner själv för att få se bilen live innan köpet så att du så att säga inte "köper grisen i säcken". Det är busenkelt att privatimportera, läs detta: Länk

www.malte-racing.com
Berlin, OK, ring Eurotransport, har visserligen semesteröppet men du får nog hem den innan 14 dar. 019-240280, kommer kosta dig futtiga 3500:- + moms
Lycka till!

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
TILL Lotus:
Hej!
Jag ringde till Eurotransport nyss o kollade me dom hur det funkar o så där o dom sa att dom ENDAST TRANSPORTERAR BILEN från platsen där du köpte den til typ där du ska ha den sen...
D.V.S dom har ingenting med köp sälj grejen att göra asså,,du får ta hand om hela processen själv ,,tala tyska me säljaren,fylla i massa papper,,det låter krångligt tycker jag ...om man inte har gjort det förr och inte så bra på tyska..
Jag skulle va fett me intresserad om det skulle vara en tjänst man köpte där ALLT ingick...
annars så måste man fixa nån som kan det där,,,
Annars såg jag en feeettt bmw 325 -90 eller 91 ,,för 2000 euro,,som jag skulle ha köpt direkt om jag hade möjlighet....sidan e www.mobile.de men bilen fanns i schweiz...
ha det bra och lycka till!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.