AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
699

Ska väl vara kickdown när man kör på drivern ?

Am
5
Amanda81
328I 4x4 aut-99
Hallå Alla BMW ägare :) Är själv en första gångens ägare till en bmw 328I AUT 4x4-99 ...

Hade innan en Volvo s60 2,4T... Å frågan är då, Ska väl vara Kickdown när man använder drivern ? Eller är de så att jag inte känner av den då den på volvon märktes tydligt.. ? :P

Tycker inte att det händer nånting speciellt vid plattan i botten :/
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen du har finns inte. 328 har aldrig gjorts fyrhjulsdriven.

Men tillbaka till ämnet, en 328 är slöare än 2.4T framförallt på lägre varv så en del av förklaringen finns kanske där. Men jag är lite konfunderat av vad du menar. Om du kör gasen i botten förbi det lilla stoppet, växlar inte bilen ner då? För det är ju det som kickdown betyder.

-------
//Lövet
Am
5
Amanda81
328I 4x4 aut-99
Jag är itne den som är petig så men, Jo de är en 328 och 2 drivande axlar :) Enligt regbeviset är det så iaf :)

Åter till frågan... Jag tycker inte att den växlar ner.. Eller så kanske den gör det men jag inte märker av skillnaden ?
Am
5
Amanda81
328I 4x4 aut-99
Ska nog förtydliga lite, på volvon så gick den ju upp rätt duktigt i varv när jag trappade ner, inget alls på bmw:n ......
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Coolt, då har du Sverige enda: Länk

Men strunt samma, klart du måste märka om den växlar ner, det är ju bara att kolla på varvräknaren? Om du ger full gas - beter sig inte din bil så här: Länk

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.