|
|
|
|---|---|
|
Hoppas någon har något bra förslag till mig. Startade bilen igår och lyttade den 15m Idag starade jag den och den tände till och gick 2 sekunder. När jag kirrar så hör jag bränslepumpen gå under baksätet. Det luktar bensin om bilen. Har provat att lossa lite div givare och röra på alla kablar jag ser. Bra kräm i batteriet , startmotorn snurrar fint men inte minsta tendesn till att vilja tända. Har även provat lägga av + polen i 3h. ingen skillnad. Alla säkringar är uppmätta och hela. Några bra förslag, inga lampor eller meddelande inne i bilen. Tacksam för hjälp, / Erik | |
| kamaxel givare? | |
|
Den är sur. Den korta starten igår gjorde bilen sur. Kör på startern läääänge med fullgas på pedalen tills bilen startar. |
|
|
Instämmer i påståendet att den surat ner sig! Om det inte hjälper att köra med FULL GAS (för att lufta igenom cylindrarna ordentligt) får du skruva ur stiften och låta cylindrarna torka ur samtidigt som du bränner stiften ordentligt torra med en gasbrännare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
De stämmde, var riktigt sur, nu startade den men går bara på 5 cylindrar. ska kolla över stiften och se hur de ser ut. Tackar! |
|
|
En såndär BMW klassiker...kör man under 1 minut...så surar grejerna ned sig. Visas extra tydligt om man har två BMW hemma på gården....och man med jämna mellanrum tvingas byta plats på dem. Man kör i 20 sekunder...sen blir det att stå på startmotorn med full gas i 5 min... Nöjd BMW Gubbe |
|
|
Hände mig flera ggr med min 520. efter en stund började gå på alla cylindrar, så låt motorn gå bara BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.