|
|
|
|---|---|
|
Hej Om man fick 4 st tvåor på besiktningen och har åtgärdat 3 av dem. Kan man då återbesikta och klara sig undan med den sista 2:an? | |
| Bilen kommer inte att gå igenom om du inte har åtgärdat allt. Eller hur menar du? | |
| Men dom fixade felen kommer såklart att bli släckta då... | |
|
Jag menade att om man bara har ett fel första gången man besiktar så brukar bilen ju gå igenom. Men nu hade jag fyra fel och har åtgärdat tre av felen. Tänkte om de är "bussiga" och låter sista skitfelet passera som är att halvljuslampan ej går att justera. Antar att det ej går men skadar ju inte att fråga :) Annars får man väl en månad till på sig att åtgärda om man ej hinner fixa sista felet nu? mvh |
|
|
Jag gissar att de inte ser det som ett skitfel. Särskilt inte om den står för högt. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Står nog snarare för lågt. Men jag började meka med det och det är nog löst om ett par timmar. mvh |
|
|
Ett tips är att koppla ur lampan, då blir det en villkors-tvåa (2x), som inte behöver vara åtgärdad förrens nästa besiktning om jag tänker rätt... Mvh |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Om besiktningsteknikern struntar i att bilen bara har "ett fel" så äventyras hans anställning. På efterkontrollen struntas det definitivt inte i ett fel som fortfarande är kvar. Låt gärna höra vad det var för fel och varför det inte blev åtgärdat. |
|
Justeringen på halvljuset var paj. Men nu åtgärdat. Jag tog mig i kragen och fixade. Nu är den återbesiktad o klar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.