|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Finns det en vedertagen std? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Den lägsta punkten under... MVH Christofer |
|
|
Ha! Var i vintras på BMW i Solna för att köpa en ny X3. Försäljaren var helt oförstående inför min fråga om markfrigång! Enligt min uppfattning så köper man en SUV för att komma bättre fram vid dålig väg och då förutom vilket drivsystem man har borde väl markfrigång vara en av de viktigare frågorna. Ang X3 finns det inte ens i broschyren ngn uppgift om markfrigång! På VW där jag kollade på Tiugan kunde de i alla fall hänvisa till en finstilt asterix i sin broshyr. Man köper alltså inte en SUV för markfrigångens skull utan den köper man pga av ATTITYD! Kan kräkas för mindre. (Det blev en 320tdX hos en annan åf) |
|
| Hehe, man kommer inte långt med 4WD när bilen ligger och vilar på underredet för att det har kommit 2 dm snö. :) | |
|
Två dm snö kan vara i mesta laget för många bilar. RangeRover verkar bäst i det avseendet Markfrigång nya bilar (källa www.bytbil.com) Range Rover-283 mm !! BMW X3-212 mm BMW X5-222 mm BMW 740dx-145 mm (hmm) Volvo XC90-218 mm Jeep GC-218 mm MB G klass-205 mm Subaru Forester-215 mm Subaru Outback-200 mm Porsche Cayenne-215 mm VW Tiguan-200 mm VW Touareg-159 mm !! Uppgift saknas för många bilar. Men markfrigång är ju inte allt. |
|
|
Föll för att 320x är förhöjd 7(!) mm jmf 320.... |
|
| 7mm!? Det var värst! Ja det är ju skillnaden på nya och slitna däck... | |
| Kanske 8 mm m dubbar? | |
| Skämt åsido. Man hamnar alltid på en kompromiss mellan markfrigång, utseende, egentligt behov, bränsleförbrukning, framkomlighet,image, mode, känsla och pris. Samt säkert nån mer faktor. Blev en 320tdx i mitt fall och fortf nöjd. | |
| Bilar med xDrive har samma markfrigång som de bakhjulsdrivna med standardchassi. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.