AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
948

Hur fungerar minnet i komfortstolarna?

cy
186
cyberkenth
330i Touring F31 2019
Hej

Jag har en 530d touring -09 som jag blir lite skum på. När man sätter sig i förarstolen och starta bilen så pumpas ju luftkuddarna (eller vad det är) på sidorna upp, ska inte passagerarstolen göra samma sak om det sitter någon i den? Jag har kanske gjort någon fel inställning någonstans?? Provade att ta frugans nyckel igår och då fick jag det att funka en gång, sen när jag skulle prova igen så funkade det inte som jag ville.

Cyberkenth

16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Om sidostöden är inställda i sitt yttersta läge sker ingen upplåsning förstås. Testa att sätt minnet efter att du justerat in dem en aning.

Tänk också på att minnena förstås varierar beroende på vilken nyckel du använder.

-------
//Lövet
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
uppblåsning, inte upplåsning

-------
//Lövet
cy
186
cyberkenth
330i Touring F31 2019
Det har jag provat, när man öppnar dörren så går luften ur...men när man sedan stänger dörren igen så ska den väl blåsas upp igen. Så fungerar förarstolen i alla fall. Har kanske gjort något fel, ska ta och läsa instruktionsboken igen.

Po
144
Popo
BMW 520D Touringm 2011
Hej
Sätt dig i stolen.stäng dörren. Sätt på bilen. Justera stolen somdu vill ha det med luft kuddarna .
Spara minnet. När du öppnar dörren kommer kuddarna automatiskt gå till infällt läge och när du stänger dörren och sitter i stolen så kommer dom automatiskt justera sig tillback till det läge du hade stället in dom på. Den sitter någon sensor i stolen som är kopplad med dörren och bältet.

Mvh

Länk
cy
186
cyberkenth
330i Touring F31 2019
ska testa det....

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Glöm inte att du måste ha på dig bältet!
cy
186
cyberkenth
330i Touring F31 2019
Tack Robert J, det var precis det jag glömde. Funkar perfekt när man tar på bältet....

Cyberkenth

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.