|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
2L i stan och 4L vid lek och 1.5L landsväg HAHAHA den utan tvekan törstigaste bilen jag haft genom hela livet.. inte ens min gamla firma bil chevy G20 starcraft van 1990 dåligt servad och med en spricka i fördelarlocket som gjorde 7 burkar levande och 1 död den drog mindre hahahaha |
|
| Min M5:a ligger på ca 1,3 - 1,4 vid någorlunda blandad körning, typ stadskörning, landsväg, motorväg blandat med diverse bus. Långresa i somras 600 mil genom Europa slutade på 1,27 i snitt, inklusive Autobahn i 250 km/h och bergsbestigning i Alperna. Hård körning i stan 1.5 - 2.0 men då är det mycket lek. Vid bankörning drar den över 4 liter per mil, har inte mätt exakt. Lägsta jag sett var strax under 1 liter per mil, då var det en vinterresa från Vemdalen på riktigt dåliga vägar med mycket is, kanske 70 - 80 km/h i snitt. | |
| 550´n ligger närmare 1,5 liter milen nu på vintern, landsvägskörning en bit under litern. | |
| M5 e60, ligger runt 1,6-1,7 enligt färddatorn, blandad körning. | |
|
325i 3.0l 2010 Facelift med 18" 0.6X-0.7X/10km blandat, dock mest motorvägen 120km/h. |
|
|
750:n drar mer än gärna i sig 1,5l/milen så här års med mycket kort och stadskörnngar. Kommer man ut på landsvägen så kan det landa under liter om man har solen i ryggen, medvind och hemlängtan :-) Caben klarar sig på 1,1l/milen ungefär i snitt de 3-400 mil jag kör den på sommaren. Niklas Fransosen |
|
|
M6:an ca 1,6-1,7 l/milen blandad körning enligt färddatorn (mest stadskörning i Stockholm iofs). 1.49 l/milen efter 60 mil mellan Malmö - Stockholm. Stiger rätt fort dock :-) 116:on visar på 0,59 l/milen på 5700 mil utan nollställning. Drar väl runt 0,4-0,5 om man kör mer "ECO".. ;-) |
|
| 550in ligger på 1,2 än så länge enl färddatorn, och det är jag väldigt nöjd med. Speciellt med tanke på att 325an låg på närmare 1,1. | |
|
Tog mig en snåltur med min AH3:a. 65x2mil landsvägskörning (förutom Sundsvall och några andra tätorter). Och ca 30 mil i STHLM (mest landsväg) Höll hastigheten i stort sett + 5km/h och gjorde endast en handfull tokgasningar. Resultat 0,66l/mil. Fruktansvärt bra tycker jag. |
|
|
När jag ställde av 335an i höstas visade färddatorn 10.4 Efter nollning av färddatorn och montering av cobb och eisenmann så visar färddatorn 11.5 :) Jag är nöjd, låg på 0.85 upp till Jönköping, ca 120-125 hela vägen, plus någon omkörning ;) The sound from a big M :) |
|
fredde_svedi |
ligger på 1.6 blandad, men då är det första månaden jag äger m3an, kanske lite extra tung på högerfoten också :) |
|
750i E38 -97 M73B54 motor drar: 0,7 landsväg 100km/h 1,15 blandad 1,4 stad 850csi E38 -93 S70B56 motor drar: Ekonomiläge 1,2 landsväg 100km/h 1,7 blandad 2,1 stad Sportläge: Automatisk debetering från lönekontot och ett leende hela vägen ;P /F1 Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten! |
|
| 550in ligger numera på dryga 1.3 blandad. Helt nöjd med det med tanke på att jag nästan uteslutande kör i stadstrafik. | |
|
Porsche cayenne turbo 05 2 liter milen blandad körning, mycket korta körningar med stadskörning. Går att få ner till 1.2-1.3 landsvägskörning men det är svårt att snålköra :) |
|
|
AH5 här, 0,7-0,8 i snitt stad/landsväg i försiktig körning. Runt litern om man gasar på lite också. Rekordet är 0,67 på 4 mils blandad körning. |
|
|
@Zog AH3/5 drar ju något mindre bensin i stadskörning än vad van lyckas med på landsväg. Det som gjorde mig förvånad var att jag, utan problem, på landsväg kan uppnå en lägre förbrukninig än vad BMW anger på deras hemsida. Jag är faktiskt otroligt nöjd med min AH3. Både vad gäller prestanda och bränsleförbrukning. |
|
|
@ante77 Nja, det är nog hugget som stucket för mig gällande landsväg vs stadskörning, ungefär densamma tycker jag. Kanske något mer i stan t o m. (dvs om jag köar längre än 4 km, för annars räcker ju batteridriften i princip ensam) Kör du smalaste däcken på eller 18"+ ? Jag har 245 i profil dvs 18", men jag tror man kan spara lite på att sätta på ett par 17" DOCK blir det lite väl mycket gummi och lite fälg på en F10 för min smak då. Kan bara hålla med, men jag hade ju en 550 innan (1,2-2,0 l/mil beroende på körning) och en 330d efter det någon månad. Jag tycker AH5 är snålare än 330d i stadstrafik men 330d var kanske något lite snålare än denna på landsväg vid lite längre turer men vi pratar då 0,05-0,1 i skillnad eller så då. Med kallstarter som under vintern var AH5 klart snålare än 330d. Som parentes är denna bil den klart trevligaste jag ägt i form av en BMW och det skadar ju inte att utrustningslistan är milslång :) det enda jag saknar något är kanske ljudet i 550:n. Det var rätt mulligt i jämförelse även om bensin sexan låter rätt okay den med, 330d var inte så spännande i ljud. |
|
|
@Zog Jag kör med 18" men kommer inte ihåg om det var 245/45 eller 225/45, fast tippar på det senare. Ja, stadskörning är väl inte helt enkelt att jämföra. Allt är beroende av vilken stad och vilken tid eller dag på dygnet som man kör. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.