|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| 1.42 i snitt under dom 1000milen jag haft M5an vilket jag tycker är helt ok | |
| jag har 1,3 ungefär i snitt har haft bilen i 9 år nu men har kört till stockholm på 1.05 på autobahn 1.5 l/m. | |
|
Över tid, 2,0-2,1. Som bäst (ren långfärd) 1,58. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
1.3 brukar min dra blandad körning med skapligt tung höger fot. Men med lätt höger fot är det kring 0,8-0,9. Går billigare än sura 740is så jag är nöjd :0) |
|
|
Landsväg med extrem lätt fot 0.92 Blandad körning 1,2 Vid tung gasfot mycke mera :) |
|
| Ganska bra för din m3a där med tanke på att den också är en v8a :) | |
| Det är mest längre körningar då, om man bara kör i stan lär det nog sticka iväg rejält :) | |
| Säkerligen över 2 l Hehe | |
| Stax under litern på landsväg | |
| haha Det vill nog till M-power för att man ska tycka 1,5+liter milen ska vara oki :) | |
|
1M blandad körning 0.95 ca! M635 csi , vet ej ännu! |
|
|
Lyckades i somras köra på 0,76 95km/h med farthållare. Ganska imponerande. Blandad körning ligger jag runt litern. Bensinförbrukningen har jag dock aldrig brytt mig om särskilt mycket, ganska liten tank i Z4 (55L) så trots att jag bara körde 300mil så kändes den ändå som att man inte gjorde annat än tanka :) Fan vad jag längtar till våren!!! Känns konstigt att det är 17/12 och typ "vår" här i Småland nu :) |
|
|
M3 E36 3.2 Lägst 0,84 men brukar ligga mellan 0,95-1,05 L/mil vid mina nöjesturer med endel rejäla accelerationer:) Min 335IX manuell är betydligt dyrare i bränsle. Dock så kan man säga att sjätte växeln en överväxel på m3:an. Vid lanseringen angavs det att den i konstant fart på 90km/h dricker 0,60 L/mil |
|
| M3 Limo -95; 1L landsväg, blandad har jag ingen aning om bara kört 100mil , eller rättare sagt bryr jag mig inte så värst mycket, köpte ju inte en äldre M3a för att ha en bil som drar lite soppa :-) | |
|
Har iofs inte hunnit köra nått vidare än men verkar ligga runt 1.4 blandad körning. Tur man har rejäl tank!! Sjöberg |
|
|
Snittar runt 2l/milen med M5an vid normal körning, M3an ligger runt 1.4. Är man på busigt humör så stiger det ju markant... :) |
|
|
Pendlar mellan 1,38-1,5 med M3an blandat med en del gasande. Färddatorn visar alltid 1 dl mindre än i verkligheten. Snålast jag kunde hamnade på 1,05l/mil, 85km/h på sexan. Tillverkarens 0,94l/mil vid landsväg är bullshit. /Magnus |
|
| 1.3l/mil i snitt med 18" vinterdäck | |
|
B7 Turbo Coupé -86: Snittförbrukningen ligger på 1,1 l/mil, med lite övervikt mot landsvägskörning. Vi 90 km/h drar den ca: 0,8 -0,85 l/mil. Vid en tur Uppsala - Fulda - Uppsala förra året snittade den 1,1 l/mil. I Sverige gick det ca: 130-140 km/h. I Tyskland 150 - 170 km/h samt några toppar över 200 km/h. Med tre pers och packning. Ja, och så ett par timmar i kö totalt... Min 635:a drar någon deciliter mindre (fast inte i 170km/h, då är den klart törstigare!). /Fredrik |
|
|
Körde min f.d M3 -08 på 1,29 över hela sommaren. Då va det mestadels lite roligare körning :) Oerhört nöjd med den bilen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.