|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag undrar om ngn varit och tagit en närmare titt på denna m5a, har fått för mig att höger framskärm ser omlackerad ut på bilderna Länk samt om ngn har tidigare erfarenheter av företaget JD BIL som har den ute, de finns inte så mkt info att få fram om dom och när de rör sig om en ny importerad bil så vill man ju veta de mesta man kan innan man bränner ett par semesterdagar på att åka dit och titta :) MVH | |
|
Höger framskärm ser absolut omlackad ut. ------- //Lövet |
|
| Hur fan ser ni det? | |
|
om du tittar noga så ser du att de finns en nyansskillnad mellan hf skärm och huv,dörr,stötfångare. men av egna tidigare erfarenheter är silverstone II en ganska missvisande färg beroende på hur ljuset faller, och även ett h-vete för lackerare att få till exakt samma färg vid omlackering så de är dels ngt som kan bli problematiskt/frustrerande att rätta till Sen vill man ju veta varför den e omlackad isåfall p-skada ja ni förstår säkert mitt dilemma :) tyvärr är utbudet på m5 lci tunt numera speciellt med den utrustnings nivåen som den här ligger på,om de ens finns ngn. |
|
|
Det är en, faktiskt rätt tydlig, nyansskillnad. Jämför hur mkt/lite det skiljer i nyans mellan dörr och framskärm på andra sidan. ------- //Lövet |
|
|
firman verkar vara startad 2010 och har omsatt ca 34 mkr första räkenskapsåret som dock var förlängt till 18 mån. Normal kreditvärdering och inga betalningsanm vad jag kan se. Kanske värt en Carfax för 99 spänn? Utrustningen är väl tämligen normal för en M5T tycker jag, enda som sticker ut är väl isåfall tv och softclose som inte är så vanliga men annars utr som en M5 "ska" ha tycker jag. Som alltid är historiken A och O och vilka papper man kan visa. Antagligen kanske en Italienimport? Fler och fler verkar importera från Italien numera. Men visst håller även jag med att det iaf på bilderna ser ut som nyansskillnader. /Anders |
|
|
Hade bilen varit krockad, kan jag garantera att man skulle lacka fler detaljer än bara skärmen. mvh Marin |
|
|
Jag har varit och kollat på den bilen. Italien import för några månader sedan. Kvitton på kopplingsbyte som skett pga av kopplingsras på väg hem genom tyskland. Gick bra, inga missljud en fin bil men framskärmen verkade ju onekligen vara omlackad, såg lite mysko ut, vet ej anledningen. |
|
|
utrustningslista Länk där är ju flera saker ja inte sett på samma bil när jag letat runt annars så normalt utrustad vill jag inte hålla med om. S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA S248A LENKRADHEIZUNG Steering wheel heater S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Side airbags for rear passengers S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG automatic trunk lid mechanism S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrated universal remote control S322A KOMFORTZUGANG Comfort access S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Soft-Close-Automatic doors S356A KLIMAKOMFORT-VERBUNDVERGLASUNG Climate comfort laminated glass S402A PANORAMA GLASDACH Electric panoramic roof S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roller sun vizor, rear door S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S441A RAUCHERPAKET Smoker package S464A SKISACK Ski bag Code Description (interface) Description (EPC) S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Seat heating, rear S4MAA M MULTIFUNKTIONSSITZ FA./BEIFAHRER M multifunction seat S4MFA DYN. LEHNENBREITENVERSTELLUNG Active backrest width adjustment S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant S601A TV-FUNKTION TV function S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S612A BMW ASSIST BMW Assist S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business Code Description (interface) Description (EPC) S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6FAA DVD-SYSTEM IM FOND, VORBEREITUNG Provision for DVD system in rear S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface S737A INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB. Interior mouldings, Alu Shadow, brushed S752A INDIVIDUAL AUDIOSYSTEM Individual audio system S7MEA M DRIVERS PACKAGE M Driver's Package S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Acoustic belt warning S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Language version Italian S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation S884A ITALIENISCH/BETRIEBSANL./SERVICEH. Operating instructions, Italian S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S926A ERSATZRAD Spare wheel Code Description (interface) Description (EPC) S302A ALARMANLAGE Alarm system S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S442A GETRAENKEHALTER Cup holder S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S563A LICHTPAKET Light package S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite blev väldigt rörigt men använd länken annars bara MVH |
|
|
Hur som helst även om framskärmen troligtvis kommer behöva ny färg och miltalet i annonsen är rätt mkt högre än vad jag satt som gräns ifrån början så ska jag iaf åka och kolla nogrannare på den och läsa av mätarställning samt hissa upp den om möjlighet finns. har någon varit och kollat på de andra e60/61 Lci som finns ute och har ngt att säga mer än de som står i annonserna så skriv mer än gärna i den här tråden. finns ju en handfull som varit ute ett längre tag nu alla med sina plus och minus förståss. Länk Länk Länk MVH |
|
| Såg att priset var sänkt på denna nu. Någon mer som varit och kikat? | |
|
Om jag får tid över så tänkte jag ta mig en tur och kolla på denna på lunchen. //Johan |
|
|
Ytterligare en italienimport? Börjar bli populärt - en effekt av krisen? Läste att italienska skattemyndigheten jagar folk med dyra bilar, vilket gjort att priser på bl.a. Ferrari börjat sjunka. ---- BMW CS #6212 |
|
| Återkom gärna med en resumé :) | |
|
Narvselius: Det som har hänt i Italien är att bilskatten på motorstarka bilar har höjts ganska rejält. T.ex. har en M5 E61 en årsskatt på ca 5 000 Euro. Skatten beräknas per hästkraft eller kilowatt över ett visst antal. Så effekten är ju såklart att motorstarka bilar tappar intresse hos italienarna. |
|
|
Har kollat lite närmare samt kört bilen nu och som Tor sa tidigare, fin bil gick bra men onekligen är det nyasskillnad i lacken. Då jag aldrig ägt en M5:a tidigare så är jag ingen expert på denna bil. Så vet inte hur farligt det är att köpa en som gått 11300 mil?? //Johan |
|
| Hög skatt samt högt interesse från italienska skatteverket på ägarna till lyxbilarna, har gjort att folk säljer lyxbilar i Italien som aldrig förr. Exporten av Porsche har tredubblats i år jämfört med förra året. | |
|
Tror inte det är någon större fara att den rullat 11.000 mil. Kopplingen är nybytt (ca 25.000 kr) bromsarna var frächa (om jag inte missminner mig) och bilen kändes schysst. Kan man leva med framskärmen (alternativt göra nått åt det) så känns det som en vettig affär. Mycket välutrustad är den ju också. |
|
| Tycker även nyansen på stötfångaren bak skiljer sig från skärm och dörr. Hur är servicehistoriken på denna vagn ni som vart och kollat? | |
|
Finns bok och kvitton så den ser helt okej ut. Är bara lite frågetecken om varför framskärmen är omlackad.. |
|
|
e34briliant: Hoppla! 5.000 euro... Ja, då finns det ju en anledning att sälja... ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.