|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag har kikat lite på: Länk Hur är det med den automatiska funktionen för att fälla upp speglarna, måste min bil ha ngn speciell utrustning för att denna funktion ska fungera? har i dagsläget en e46 330 CI, elspeglar med minne. Några tankar? MVH | |
|
Tycker det ser ut att vara manuell fällning på dom. BMW E46 2D 1998- Manual Folding Mirrors With Memory M5 står det ju i annonsen.... Har du automatisk fällning idag så måste även de nya ha det för att det ska funka. Kontakten ser bekant ut, jag bytte iofs till originalspeglar från BMW till slut. Tänk även på att det tillkommer moms på både prylen och frakten från USA. Blir fortfarande billigare än BMW men kolla på ebay.de istället. Tror utbudet är större och det blir nog billigare i längden. Kan även vara lite si och så med passformen på icke-original. Köpte en gång det till min e39 och där gick spegelmotorn helt tvärtom mot original så det var ett pyssel att ställa in dom. Inget man gör ofta men dock. Niklas Fransosen |
|
|
Glöm min kommentar om USA. Såg när jag kollade lite närmare att kitet kommer från Taiwan. Det ligger nu oxå det utanför EU så det kan kanske bli moms och skrutt i alla fall. Det har jag ingen egen erfarenhet av så kolla upp det innan. Niklas Fransosen |
|
|
hehe sant, min hjärna måste slått slint :) Jag har ju inte automatisk fällning på mina nuvarande speglar, tyvärr. Man får ju göra lite jämföringar mellan Americat å tyskland för att se vad som är mest lönsamt. |
|
|
Här fanns det andra =) Länk |
|
|
Jag tror att om du inte har auto-fold idag får du det inte att funka genom att köpa endast speglar med den funktionen. Tror det ska mer till än så. Måste det inte till en ny knappsats i dörrmanövreringen där det finns en extra knapp mot idag för att kunna fälla speglarna innifrån t ex. Sen vet jag heller inte hur automatiken vid larmning fungerar. Det finns ju idag ingen vetskap i bilens dator att den ska fälla speglarna vid larmning. Hur ska den veta det i framtiden? Jag har autofold på den stora bilen och jag använder det aldrig..... Tror du kan köpa med manuell fold och vara glad och nöjd med det :-) Jag misstänker att du mest är ute efter designen på speglarna, som ju är mycket snyggare än original, och den får du ju oavsett om dom foldar hit eller dit :-) Så var det för mig.... Niklas Fransosen |
|
|
Jo det är väl sant som du säger fransosen, lite onödigt lyx. Men det får nog bli några andra speglar ändå, fast med manuell fold. Gött att jag fick hjälp att reda ut det. tjo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.