|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en E60 med M dubbeleker 135. Just nu är det 245 på runt om och det känns att den spårar väldigt lätt på dem fram. På tok för brett antar jag? Skulle behöva köpa nya. Är 225 lämpligt fram och fortsätta med 245 bak? | |
|
Hmm.. Bmw har ju vanligen olika dimensioner fram och bak.. Osäker dock på om du kan gå ned till 225 utan att byta fälgar, men ska låta det vara osagt. Själv har jag 255:or fram och 295:or bak på min e61 och jag upplever inget problem med spårighet. |
|
|
M double spoke 135 8Jx8" ska skos med 245/40-18. Anledningen till att det spårar beror antagligen på dåliga bussningar i framvagnen, inkorrekt hjulinställning eller/och slitna däck. Vill du promt gå ner i bredd skulle jag inte gå lägre än 235, det kommer se dumt ut med smalare. |
|
|
Aha, är fälgarna 8" både bak och fram på dessa? Försökte hitta om det står på dem någonstans men hittar inte. Ja, däcken är _riktigt_ slitna speciellt bak.. |
|
|
Hittade denna: Länk Blir 4st nya 245or! |
|
| Är de rejält slitna och RFT så spårar de ordentligt. Bytte till ej RFT på 535an och det blev som en ny bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.