|
|
|
|---|---|
|
Har en E90 -10 som uppträder konstigt vid kraftig inbromsning. När man trampar till snabbt på bromspedalen så hugger det till en gång i ratten och den vrider sig lite till höger eller vänster. Själva hugget kommer en gång och sen försvinner det Gör man likadant så hugger den till igen. Det är konstaterat att fram och bakvagn är felinställda och detta ska justeras om några dagar. Beror hugget i ratten på detta eller vad kan det beror på? Vid normal bromsning så skakar inte ratten alls. | |
|
Hej! En liten spekulation... Undrar om det kan vara det elektroniska servot som spökar. Generatorn laddar ju först vid motorbroms och när du trampar på bromsen börjar denna ladda, vilket medför att servot får fnatt. En liten idé bara... Mvh Håkan |
|
| Hjulen börjar inte bromsa exakt samtidigt? | |
|
Svårt och säga men bromsar man mjukt som vanligt så märks inga hugg eller ryckningar i ratten. Enda gången som sagt är när man snabbt trycker till bromsen, då hugger ratten. |
|
|
E90-familjen har väl någon form av nödbromsning som går in när man trampar till hårt på bromspedalen. Dvs full verkan direkt eller hur man ska förklara det. Kanske kan skapa vissa ryck i ratten ? |
|
|
Så där hade jag på min e46 när en styrarmsbussning var slut i framvagnen. Bytte bägge och vips var allt som det skulle igen. RYCK kan ju innebära rätt mycket iofs, på min var det bara en svag förnimmelse i ratten, men bara första gången man bromsade. Du har en rätt ny bil så en bussning borde det ju inte vara men det finns ju måndagsex av allt. Värt att kolla. Niklas Fransosen |
|
| Låter som att det kanske kan vara så. Det är inga stora ryck men det är nått som inte stämmer. Den ska in på verkstad snart så man lär väl hitta felet :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.