AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.111

M6-Replikor, Kvalitét?

Letar efter 19" M6-replikor med rätt bredd (8,5" fram, 9,5" bak) till min E92a.

Har tidigare haft M6-replikor från Miro som var riktigt fina.
Någon som har erfarenhet av några andra M6-replikor som är bra eller kanske rent av vissa man skall stå över? Såg att det kommit ut några på blocket som företag säljer som känns lite för billiga...
Funderar på samma sak jag med, är det denna annonsen du pratar om?

Länk

Denna "kevin" har andra fälg annonser ute på blocket också.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Observera att bilden han använder är på M6 ORIGINAL-fälgar. Dom han säljer ser GARANTERAT inte likadana ut i proportionerna då originalhjul oftast är fetare (djupare). Tänk även på att det kan skilja i färger osv.

Akta er för dom billigaste kina-replikorna. Dom fungerar väldigt mediokert och spricker lätt och ser ofta ganska illa ut.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Observera även att det ET fälgarna i annonsen har inte passar på M5/M6/5-serie av äldre modell, dvs E6x.

Själv har jag kopior som jag köpte från BM Autosport i UK för ungefär samma pengar som i annonsen ovan och dom är fortfarande efter 1 år i nyskick. När jag nu tittar på BM Autosports hemsida så verkar dom dock ha slutat att sälja kopior så det är möjligt att BMW's advokater skickat lite hotfulla dokument...

Jag har jämfört mina med original M6 och visst går det att se skillnad men någon skillnad i djup ("fethet") kan jag inte se och ET är samma som original. Antar att detta oftare är ett problem om originalfälgen är till t ex en 5-serie med lågt ET och kopian är gjort för att passa en 3-serien med högre ET.

___
//Ulf
Det konstiga är att jag kollat efter M6-fälgar länge men helt plötsligt inom en vecka kommer flertalet mindre företag och säljer M6-replikor billigt.

Men det är väl bara att leta vidare. Någon som vet namnet på några andra tillverkare som gör M6-replikor av god kvalité så man vet ovad man skall leta efter?

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Bra replikor och hög kvalitet hålls av WSP Italy. Vilka som säljer dom i Sverige idag törs jag inte svara på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.