|
|
|
|---|---|
|
Nu ca 10 dagar efter att jag sänkt bilen så har det uppstått ett klonkande ljud i framvagnen då jag svänger åt höger med ratten. Låter även när jag åker över låga kanter. Stabilisatorstagen är nya på båda sidorna. Bilen har rullat 7000 mil. Länkarmarna ser fräscha ut. Har även gjort en tråd om att bilens höjd skiljde på ca 10-12 mm hög/vä efter sänkningen. Har skiftat fjädrarna men problemet med nivåskillnaden kvarstår. | |
| kö in den på verkstaden å kolla upp den....varför köra runt med den när nåt uppenbarligen är fel eftersom det är olika höjd ? | |
| Har varit hos Rinaldo pga detta med nivåskillnaden. Han sa att bilen är "född så". Att e46:orna är byggda så. Han ska vara riktigt duktig på BMW men det svaret fick mig att tänka om. | |
| okej låter märkligt min är inte född så .. va den inte så innan du började skruva så lär det ju inte va så... Det kan ju vara topplagring som låter | |
|
Klonket är löst eller snarare var löst :D Som jag skrev innan så byttes båda stabstagen. Det högre hade jag inte dragit åt ordentligt så det var det som lät. Har gått igenom alla muttrar och bultar nu så allt borde vara tight. |
|
| Min är också sänkt och "lutar" ca 15 mm men den är bara lägre på höger sida bak. Hur mycket har du sänkt bilen? | |
| Bilen är sänkt 40 mm fram 30mm bak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.