|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har en e46 m57 204 hästars diseln som jag har lite problem med. Har fått en felkod på att återanvändningen av avgaserna ej fungerar som den skall/egr ventilen. Även bromsarna blir stumma efter ett tryck eller två. Bilen går helt normalt och märks inget när man kör med den på motor och så vidare. Har kollat alla slangar och har ett hyfsat bra sug uppe vid bromservon. Någon som vet något vanligt fel med dessa? Kan vakuum pumpen slö efter 10000 mil? Någon som har något tips på vad jag kan kolla? och varför går där vakuumslangar in vid motorkuddarna? | |
| ingen som har kolla på vad det kan bero på? | |
|
EGR ventilen är antagligen skitig, kolla samtidigt hur igengeggad din vevhusventilation är. Mvh |
|
| Tack för svaret! Jag har kollat ventilen och rengjort den och den sitter ej fast utan rör sig fint. Har satt på ny vevhusvent nyligen och har kvar felkoden.. | |
| Ja, då verkar det kunna vara vakuumpumpen som du själv misstänker. Har du kollat att slangarna är hela till och från pumpen? Annars är väl byte av dem nästa steg. Kolla vart de där vakuumslangarna vid motorkuddarna tar vägen och skicket på dem. | |
| Alla slangar är hela och de slangarna går in i motorkuddarna.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.