AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
363

Billigt?

Ma
60
Malm82
BMW 320i -87
Vet nån vart det e bra o försäkra sin bmw? Billigt? Jag ringde till Trygg-Hansa o för 0-1000 mil, bara trafik får jag ge 312kr e månaden jag e 20år e det billigt? Jag tycker det! Finns det billigare?

/ Jonte
BILLIGT?? det klart det är billigt...

BOr du i nån by inne i skogen eller? :)
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Jo visst är det billigt. Du kan ju alltid kolla vad sockebolaget (Ölands förs.) tar, de är de som är var billigast för mig. ca 10 000 / år helförs, sedan kom det en "liten" höjning med 80% (räkna själv hur mycket det blir). Deras telnr är: 08-789 48 80. Men ringa kan man ju alltid göra...
Ma
60
Malm82
BMW 320i -87
X-B/ Jag bor två mil utanför GBG! Fidde766/ Oki tack! Jag skall ringa till dom! Ha det! / Jonte
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Malm82,TH suger!!!! Kommer aldrig att försäkra något hos de, de höjd priset varje år utan att ge en vettig förklaring, sen fick jag ett pris per telefon och ett annat högre pris när jag teknade försäkring hos de.

Kolla med LF, de är garanterad billigare.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Abbe: Alla försäkringsbolag höjer sina premier oftare än vad vi försäkringstagare accepterar... När man får pris per telefon så skall man ALLTID be att få det på papper (be dom faxa t.ex.). Jag har Trygg-Hansa då de kunde erbjuda billigaste premien för min 540, tidigare hade jag If men då körde jag Z3. Jag tar det som är billigast hos de mer välkända bolagen och är inte ett dugg intresserad att vara trogen kund om jag inte sparar pengar på det. När/om olyckan är framme så är nog inte något bolag bättre än det andra...

roadZter
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Abbe: Glömde en sak, Länsförsäkringar (LF) kräver att du har haft deras hemförsäkring i minst 6 månader för att över huvud taget få teckna en försäkring som avser en importbil (är det snyggt?!). Det beskedet fick jag när jag ringde runt och tog in prisuppgifter på min 540, jag bad att få en premieuppgift ändå vilken visade sig vara dubbelt så dyr som Trygg-Hansa's. Det går med andra ord inte säga att bolag X är billigast. Det är så många faktorer som spelar in, vissa bolag går mer på var du bor, andra på ålder, vissa på fordonet och så vidare...

roadZter
li
1.959
liste
535i -89
Var ute för en idiot som parkerade sin bil i fronten på min bil, sent en natt på väg hem från krogen. Det var inte svårt att lista ut att det var en speciell bil som gjort det, eftersom den hade min färg på hela bakstammen.

Ägaren till bilen vägrade på morgonen erkänna ett dyft och polis tillkallades. Han hotade dom med stryk (bara för att ge er en ledtråd om vilken typ av kille vi snackar här) och polisen plockade in honom på förhör. Eftersom snubben varit med förr som man säger, så nekade han till allt hela tiden och fallet lades ner.

MEN!!! Då kom en räddande ängel i form av Trygg Hansa in i bilden. Han hade bilen försäkrad hos dom och trots att utredningen lades ner, ringde dom upp mitt försäkringsbolag och talade om att dom var helt säkra på att det var den killen som kört och att dom skulle bekosta kalaset.

Sånt ger fjäder i hatten till ett försäkringsbolag, och visst funderar jag på TH varje gång jag ska teckna en försäkring p g a detta. Men än så länge finns det andra bolag som ger mig bättre deal.

Kanske helt ointressant för er, men det är ändå en kul berättelse ur försäkringsvardagen.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Observera att försäkringen som Malm82 skriver om i sitt inlägg endast gäller för trafik (inte delkasko och vagnskada alltså). Är då verkligen 312 kr/månad verkligen SÅ billigt?

roadZter
De klart... skulle kosta ca 1500 för min del... eller farsans när jag kollade upp.... bor iofs i sthlm, sämre områden... men i alla fall....
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
DanneZeta, jag köper din resunemang helt, men det är även andra grejer med TH som gör att jag har det uppfatning som jag har om de, de höjde mitt peremie med 50% och när jag ringde deras kund tjänst och frågade helt lungt varför jag hade fått denna höjning så säger (skriker) killen i deras kund tjänst varför jag inte läst försäkring brevet, jag svara lungt och fin, det står inget som helst om varför premien höjts, nej då har inte då läst ordentligit säger han!!! Detta kund bemötande och lite till gjorde att jag sa upp samtliga försäkringar hos de, och teknade allt hos LF som då var biligast för mig. Sen tycker jag också att det är skit dåligt av LF att de har högre permie bara för att en bil är importerad, men det som jag uppskatar oerhört mycket är den otroligt bra bemötande som jag hittils fått av de.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Hoppas ni står ut med min dåliga stavning..
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Abbe: Förstår att du blir irriterad på TH när du fått det bemötandet. Allt som oftast så dömer man ett helt företag (med kanske hundratals anställda) och dess verksamhet efter att haft kontakt med en enda person. Det kan ju faktiskt vara lite missvisande. När det gäller extrema höjningar av premier är nog alla våra "kära" försäkringsbolag lika duktiga på detta... Att byta ofta är nog den enda lösningen! Man vet ändå inte hur bra försäkringsbolaget är förrän man står där med en krockad bil...

roadZter
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Jag byter bolag varje år på mina bilar. Tar alltid de som är billigast.

Just nu har jag LF men TH har kommit med bättre pris nu. Så det blir väl att byta nästa snart igen då. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
bumper: "Tyvärr" är det så man måste gå tillväga för att få de lägsta premierna på marknaden. Själv förespråkar jag allt som oftast långa, för båda parter, givande samarbeten - men det finns undantag...

roadZter
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
DanneZeta:

Håller med dig. Det vore det aboslut bästa. Men eftersom bolagen har rabatt för nya kunder, så tjänar man på att byta hela tiden.

Tex så fick jag en höjning på 2000 kr/år hos LF och eftersom bilen var avställd så avslutade jag försäkringen helt. Ringde sen efter 1 vecka och fick "nykundsrabatt" och tjänade på detta sätt in 2000 kr. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag körde med en annan variant hos LF, när jag skulle försäkra M3:an så var socken bolagen lite billigare, jag ringde LF och sa om ni kan göra något åt pris skillnaden stannar jag kvar hos er annars byter jag bolag helt, till min förvåning så fick jag nytt premie som var ca 20:- dyrare än Sockenbolagen per månad, då orkade inte jag byta bolag och stannade kvar hos LF.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tror att det spelar stor roll vem av säljarna på försäkringsbolaget man får tag på. De verkar ha stort svängrum med prissättningen...

/Kristian
Bo
80
Booba
525i -01 E39 M-sport
523i -97 E39
Susab rules. (www.susab.com)
523i-98, fria mil, 27 år gammal i Göteborg=4800 kr / år

Tips; www.bimmer.nu, där finns försäkringsstatestik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.