|
|
|
|---|---|
| Vilken extrautrustning krävs för att man ska få funktionen som automatiskt växlar mellan enbart angel eyes och halvljus? Frågan gäller X3. | |
| Kryssa i DRL i iDrive och ställ ljusreglaget på A så skall det funka. | |
| Innebär detta att alla X3 har detta som standard? | |
|
Min 120d (utan iDrive) har inget A-läge på ljusreglaget så där fungerar det ju inte. Har alla bilar med iDrive ett A-läge på ljusreglaget? En annan relaterad fråga. Hur bra fungerar helljusassistenten? Om jag förstår dig rätt så behövs inte helljusassistenten för att växling mellan DRL och halvljus ska fungera. |
|
| Måste man inte även ha Xenonljus? | |
|
Helljusassistenten är en helt annan funktion och har inget med DRL att göra. Det den gör är att blända av automatiskt vid mörkerkörning och möte med ett annat fordon. |
|
| Alla nyare X3 har det som standard. Med de gamla vet jag inte. Min E61 från -07 hade det. | |
|
Ingen xenon inga angel eyes. En observation, i USA hade de flesta nya X3 jag såg vanliga ljus. |
|
|
Vi har två Bimmers på firman. En 530D, den gamla modellen och en X1 23D. Autofunktionen på ljuset fungerar utmärkt i 530, den växlar inte till halvljus förrän det behövs. men i X1:an är det annorlunda, det minsta moln på himlen så kopplar halvljuset in - värdelöst... På X1 har vi också helljusassisstent, inget jag skulle betala för nu när vet hur den funkar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.