AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.174

Vem säljer PDC-sensorer till E60/E61 Pre-facelift?

Sida 1 av 2
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Har letat som en tok nu!

Vem säljer PDC-sensorer till E60/E61 Pre-facelift till vettiga pengar?
Jag behöver 2st Fram + 1st Bak
Jag har kollat skroten men det känns som riktigt ockerpriser för givare med ytterst tvivelaktig funktion, Några tips?

Mvh Chrille
3M
718
3MW
E36 Ti
har du provat att ta ut de, blåsa rent med luft samt spruta lite kontaktsprej?

Funkade på min första E61.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Du tänker på att blåsa och kontaktspraya i dom små hålen runt om när man tagit ut dom? Japp, har prövat utan resultat :(

Mvh Chrille
WK400
deejaywasp@

Vad har du för måndags exemplar på bilen?

Det är ju fel på din bil varje vecka!

Nåt ruckel du hittade på soptippen eller?
bm
187
bmwjim
523im -05
måste man bort med frontspoilern för att få ut sensorerna?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
WK400:

Inget måndagsex vad jag märkt. Helt vanliga E60-fel som de flesta verkar ha.
De felen jag skriver om fanns redan när jag köpte bilen och jag visste om dom och nu tar jag tag i dom en efter en.

Personligen så håller jag ordning på mina bilar och fixar fel direkt när dom uppstår vilket tidigare ägaren inte har gjort utan i stället samlat dom på hög, dock inte mig emot. Om du visste vad jag gav för den här bilen hade du säkert gråtit blod :)

Bmwjim:

Nej det måste du inte fram. De mittersta kommer du åt om du plockar bort njurarna och de yttre kommer du åt genom att plocka bort respektive framlyckta.

Mvh Chrille
WK400
deejaywasp@

Hur kan du säga det när du inte ens vet vad jag har för bil?

Du lägger in varannan dag om att det är ett grus korn på golvmattan, det är en repa på rutan, det gnisslar om bältet osv...

Du kanske inte gjort en så bra affär trots allt med tanke på dom XXXXX antal fel du har!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
WK400? Säga vadå?
Du tillför ingenting till denna tråden och retar du dig på mina inlägg så är det verkligen ingen som tvingat dig att läsa dom.

Om jag haft så många fel får du gärna räkna upp dom?
Känns som det finns många många fler E60/E61 barnsjukdomar än de jag har haft eller?

Tänk på att alla kanske inte skriver sina fel här? Har dom en repa i rutan så kanske dom redan vet det bästa sättet att bli av med den men ett forum är till för att ställas frågor i och dela sina erfarenheter så man kan komma fram till den BÄSTA lösningen på problemet.

Vill du inte tillföra något till tråden så lägg av. Din inlägg uppfattas som lätt kaxiga och det är förmodligen inte bara jag som tycker?

Mvh Chrille
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Vad kostar en ny på billigaste stället?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Nya är nog uteslutet då de verkar kosta en bra bit över tusenlappen.
Beggade verkar ligga på ca 500:-

Hittade dock en på ebay som sålde för ca 150:- men de var till E39. Passar dessa eller måste de vara till E60?

Mvh Chrille
Eh, köp från ebay istället.. 300kr för en ny, dock får du lacka den i bilens kulör själv.
Jag bytte två stycken häromveckan och det landade på en bit över 3000kr eftersom att jag inte gjorde det själv.

SÅ klart mycket mer prisvärt att köpa på ebay.

Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tror ni det passar på E39 då?

Mvh Chrille aka. Chriz Loud
Jag trodde du hade en e61 ?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tror ni det passar från E39 då ska det givetvis stå! :)

Mvh Chrille aka. Chriz Loud
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej!
Tar man första träffen i ovan länk så står det..... "BMW E39 E60 E61 E63 E64 Z4 PDC Parking Sensor, Carbon Black". Rullar man ner ser man artikelnumret...."66 20 0 306 567". söker man på ex www.realoem.com så får man följande träff... Länk
Så det ska ju passa!

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
bm
187
bmwjim
523im -05
Nej, du gör nästan samma miss som mig.
Du måste gå in och kolla numret i pdcsektionen på realoem.

Jag fick fel iaf och har inte hittat rätt ännu.

Varje färg på pdcn har sitt eget nummer.
Har du flyt så stämmer det.
Vad var det för fel på länken jag postade :) ?

Ebay är din vän.
Länk

bm
187
bmwjim
523im -05
Inget fel på din länk donkii :)

Bara det att man måste vara noga så det är rätt nuffror.
Jag klantade mig och då passade inte ens kontakten, nu tog han tillbaks sensorn inom två veckor som tur var :)

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
deejaywasp, var köpte du till slut?

Vissa eBay säljare verkar inte ha koll på vad dom säljer, enligt RealOEM passar inte E39 sensorer på E60 (gäller en E60 2005 främre i mitt fall)
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Det är olika sensorer fram och bak. Jag vill minnas att E39 och E60/E61 har samma sensorer, men bara fram eller bak, nu minns jag inte vilket det är.

Gammal tråd, men jag köpte precis sensorer till min 545, en fram och en bak. Gav 700kr för båda 2, nya, inkl. frakt, lackerade och klara.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
PDCexperts på ebay eller? Köpte en förra veckan, snorbilligt. Alldeles ny samt lackad även här :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.