AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.586

Baslåda i en e82 vad ska man ha?

pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Hej. Tycker det saknas lite basljud från Hifistereon i min e82a coupe.

Tänkte därför köpa en baslåda, någon som har tips på bästa upplägg och modell?
Form på baslådan, portad eller stängd?
Två åttor har alltid vart en favorit men kanske man måste ha mer för att det skall låta bra?
Vet att det kan vara lite knepigt i Bmw att få fram ljudet för att dem är så isolerade.

Dela gärna med er vad ni har och hur det låter, är inte ute efter fjortisdunka utan mer åt att feta på basen och få in en djupare ton.

nu har jag inte en e82a men jag byggde nyligen en låda till min e90.
Lådan är ca 20liter och i sitter ett 10" element.
Lådan är byggd i mdf och sitter som handen i handsken i bagaget till höger vid bakljuset. Hade inte möjlighet att pilla med glasfiber. Tog tid men blev riktigt bra. "självklart klädd i samma gråa tyg som resten av bagaget"
Steget kopplade jag via högnivå som jag skarvade till bashögtalarna under stolarna som sitter i orginal. Ström tog jag från batteriet bak och remote 12v+ från ciggarettuttaget i baksätet. steget skruvade jag fast under bagagemattan.
Litet system som spelar långt över mina förväntningar och som inte tar någon direkt plats. Bra ljud och fortfarade möjlighet att fälla säten om mer lastutrymme behövs. Eftersom övrigt system i bilen ligger på läge 0 på basen slipper dom jobba så hårt. Blev riktigt nöjd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.