|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nyligen köpt en 530IAT -95 och när jag ligger i ca 90-110 km/h och bromsar skackar ratten ner till 70 km/h ca, vad kan det beropå?? MVH Patrik | |
|
Det första man tänker på är bromsskivorna. Jag bytte mina skivor med något bättre resultat. Har nyligen bytt mina Casterstag, även kallade tryckstag. Efter nya Casterstag är det helt vibrationsfritt. Även andra framvagnsdetaljer sliter hårt på våra bilar, de är ju rätt tunga i fram. |
|
|
Håller med Mikaell, byt bussningarna i casterstagen, men köp bara bussningarna, inte hela stagen.Hade Samma problem med min. Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Har samma problem med min 525 -89 Plus att det skakar i ratten ganska kraftigt strax innan och efter 100 km/h. Tror ni man kan få BMW attt byta endast bussningarna till casterstagen? Hade bilen inlämnad för detta problem härom veckan, men då bytte dom endast krängningshämmarstagen. Blev inte bättre. Sex ÄR roligare än fyra! |
|
|
Tycker man skall byta hela staget när man ändå håller på. Har man otur kör man några tusen mil när glappet kommer tillbaka, fast då i P-ändan på staget. För Er som byter stagen själv kan jag rekomdera en hydralpress för att pressa in bussningarna (krävdes 4-5 ton). För att få bort p-ändan krävdes samma hydralpress efter det att jag skrotat 2 avdragare. ÅTTA har jag i bilen, SEX någon annanstans (nuförtiden) |
|
|
Tack för svaren jag skall kolla bromsskivor och bustningar! MVH Patrik |
|
ferraripeter |
kolla casterstagen,jag bytte domo,vips var skakningarna borta(byt båda o inkl stagen då) Peter |
|
men ack så dyrt...=( Casterstagen kostar på BMW 1700:- /sida plus arbete. Men det blir väl att krypa till korset trots allt. Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.