AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.050

Era favoritsidor för beställning av delar

41
Fågeljakten
320i Touring -96 R.I.P
Tjenare alla glada bmw ägare!

Tänkte höra med er vad ni har för favoritsidor att beställa delar till era kära ägodelar.

Jag har inte så stor koll på vad det finns för sidor förutom skruvat.se, schneider och lokala bilhandlare med delar då..

Kommentera era upplevelser med dessa bildelshandlare, som frakter priser kundservice utbud etc. Även sidor för trim/styling är välkomna!
eim.ebay.se är din vän!
Köper 90 % av prylarna till mina BMW via tyska eller engelska handlare som säljer på eBay, resten handlar jag hos Schmiedmann i Kungsbacka...

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
41
Fågeljakten
320i Touring -96 R.I.P
ahh Schmiedmann heter dom ja! Var in där och kollar på grejjor idag, dom verkar ha en hel del till min kära E36. Var inne på ebay o sökte på tx bromsskivor, tyckte jag hittade mest lite udda märken o så..

Någon annan med andra favoritsidor?
41
Fågeljakten
320i Touring -96 R.I.P
glömde tillägga att det kanske bara är jag som inte har gjort en "korrekt" sökning!
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
atp-autoteile.de har jag köpt mycket från till alla mina bilar.
mobile.de har jag köpt massa olja från dock har jag nu hittat till ebay.de där det finns folk som säljer ännu billigare olja.
köpt massa billiga saker från ebay.de till bettan.

Grejen med www.eim.ebay.se är ju att man oftast får priset i sek inkl frakten.
ATP-autoteile är en av handlarna jag handlat hos via länken ovan. Tricket är att veta vad delen du söker heter på tyska/engelska. Google översätt duger gott till en början.
En sökning på "bmw e36 bremsen" genererar ca 300 träffar: Länk
ATP-autoteile dyker upp direkt som en säljare - dock får man där på egen hand lägga till 24,50 euro för frakten hos honom.
Scrollar man längre ner dyker kit från Brembo, Zimmermann och ATE upp.
Inte helt okända märken.
Tändstift köper du billigast från Storbritannien - knacka bara in t.ex. BKREQUP så dyker det upp stift till 1/4 av priset som handlarna i Sverige tar...
Då avgassystemet på min E36 323 är ett hemsmide - med påsvetsade japsdämpare o skit, behöver jag nu ett helt nytt/komplett avgassystem i originalutförande. Genom att köpa främre rör/dämpare/kat och komplett monteringssats hos en handlare i Storbritannien och bakre ljuddämparen via en handlare i Tyskland kommer jag undan med ca 3000 kr för allt inkl frakten hem.
Mekonomen vill ha 9500 kr för samma sak - de säljer inte BMW original, de heller...

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
Ebay är suveränt när man har vant sig vid det något röriga förfarandet och den stora mängd mail man får om man beställer ett högre antal produkter.

Jag brukar hitta söka upp den dyraste delen (mha. artikelnummer på www.realoem.com) och sedan kolla om den "shoppen" har övriga delar jag är ute efter.

Den ända nit jag gått på var när jag köpte en av de billiga bussnings/länkarmssatserna till e34. I stort sätt alla komponenterna var skräp, gummit torkade och kullederna började glappa och det inom ett år. Jag bytte till dyrare sats tillverkat av Meyle (också köpt på ebay) och de delarna var kanonbra och fortfarande mycket billigare än hos svenska återförsäljare.

Fr
55
Fresaa
335i Cabrio -07
Finns det fler ställen än Schmiedmann i Sverige som har ett bra utbud och kunnig reservdelspersonal i Sverige och som är bra att ha att göra med vad gäller BMW original-delar?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.