|
|
|
|---|---|
|
Någon som har provat? Ska ha den till min e38/99:a Länk | |
| Galet dyr, finns garanterat motsvarigheter till en bråkdel av priset utanför landsgränsen. | |
| Vad ska jag köpa? Komma gärna med förslag. | |
|
Länk |
|
|
Ska du ha den till att bara läsa felkoder så har kjell&co en variant för ca 700:- (minns inte riktigt) som fungerar klockrent! Alpina B8 Länk |
|
| Jag vill kunna läsa felkoder och kunna radera dom. Vore smidigt om jag inte behövde använda en laptop. | |
|
Hittade även denna Länk |
|
|
Noterade att den sista du länkade inte har någon rund kontakt på bilden. Vet inte hur din har allt indraget till ODB-uttaget eller om du har kvar den runda kontakten i mottorrummet. Jag ville också ha en autonom enhet när jag försökte på ABS-systemet för ett par veckor sedan och jag köpte den jag länkade till. I kittet ingår ODB-kontakt och rund variant. Leveranser kom från Asien tillsammans med en extrafaktura på ca 250 kronor i tull. Tycker det är ett mycket bra hjälpmedel när man felsöker och det är smidigt att kunna läsa strömmande data under körning. Om jag landar in i riktigt besvärlig felsökning skulle jag nog ge mig in på INPA som komplement. |
|
|
Då är den hos Kjell klockren för dig! Har den själv, både läser ch raderar felkoder med den, den har fungerat på mina E39 och Saab 95 hittils. Alpina B8 Länk |
|
|
Denna: Länk Alpina B8 Länk |
|
| Den som du länkade till då måste jag skaffa en adapter till då jag har den stora runda uttaget. | |
| PW: Du har både och. | |
| Läser den endast av felkoder/raderar felkoder eller kan man göra fler saker? | |
| Kane, har bilen både och eller menar du det följer med en adapter som passar min bil? | |
| Bilen har två uttag. OBD-uttaget sitter framför växelspaken till vänster om den utfällbara mugghållaren (om du har sådan). | |
| Kane, tack det visste jag inte. Det måste jag kolla imorgon...=) | |
| Min -99a (98.10) måste jag använda både det runda under huven och OBD´n inne i bilen för att komma åt alla styreheter. | |
| Tor, måste du använda dom samtidigt? | |
|
Nej inte samtidigt. Motorstyrningen kommer jag åt via OBD, resten via runda under huven. Var samma på brorsans fd 740 -00 Jag kör med Carsoft 6.5 och ett Kina interface (med båda kontakterna) jag köpte för 250:- fungerar klockrent och klarar mycket mer än en handhållen scaner. |
|
| Får börja leta efter någon liten och smidig laptop om det är bättre att ha en med kabel via dator. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.