AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.103

Hjälp med fälgval till E91

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Har en svart E91 med original 16". Har tänkt byta till antingen 18 eller 19". Något bra tips? Förändras komforten och ljudet från vägen mycket? Har sett att det finns en del beggat med Nankangdäck, är det något att ha? Exempelvis dessa Länk Det står ET 37 men det ska väl vara 34?

Tips på tysta däck?

Halmstad däck verkar ha en del bra att erbjuda, någon som känner till dom? Länk

Finns det någon firma i Göteborg som någon kan rekommendera? Vill helst inte gå över 15k.

MVH
Robert
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Om du inte har något emot att betala ca £60 i frakt så kan du beställa billiga fälgar (~6000kr hem, bara fälgar) härifrån: Länk (finns även ett utbud av tvivelaktiga däcksfabrikat som Nankang ;) )

Säljer även begagnade originalhjul och liknande, värt att kika lite! Funderar själv på att åtminstone köpa fälgar därifrån framöver.

Misstänker starkt att många av annonsörerna på Blocket har köpt hem fälgar från BM Autosport i Storbritannien eller liknande.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Tack för länken, men jag vill ha klar bilen innan semestern och då hinns inte postorderköp med.

Rutorna ska tonas på fredag, så vad tror ni om svart bil med svarta rutor och dessa fälgar? Länk

Nankang går bort, har googlat sedan jag lade första posten och mycket av komforten verkar avgöras av profil/däckkvalitet. De har Goodyear i sitt erbjudande, finns det bättre (tystare)

MVH
Robert
Robert jag sitter i samma sits som dig och jag har funderat på M3 e90 fälgarna eller CSL fälgarna eller Performance 313

Jag har nästan bestämt mig för dessa nu.
Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ruskigt snygga Headmaster. Hur tänker du kring däcken?

MVH
Robert
För att svara på din fråga - komforten försämras en hel del med att gå från 16 till 18 tum. Men det är det klart värt för 18 gör mycket till utseendet :-)

Jag tycker style 162 är ruggigt snygga (ellipsoidfälgarna) till en icke- Msport.

Välj gärna ett kvalitetsdäck men jag hade hade undvikit RFT däck!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Men vad tror panelen? Blir det för mycket med dessa fälgar till en svart bil med svarta rutor? Om de har tid så åker jag nog ned till Halmstad i morgon. Men aningens osäker om det blir bra, fälgen gillar jag men vet som sagt inte om det blir för mycket svart?!?!. Länk

MVH
Robert
Personligen så skulle jag aldrig köpa svarta fälgar(har svart bil själv) tycker det blir för svart och fälgarna syns knappt då men det är bara min åsikt.

Angående däck så blir det nog Hankook S1 eller något i den prisklassen kostar runt 1800 styck för framdäcken och runt 2200 styck bak .
Har inte riktigt bestämt mig vilka däck det blir.

En sak är klar att jag inte vill ha något billigt däck för det tror jag bara blir dyrt och farligt i slutändan.
Sen är det en sak till, vet inte om det bara är jag eller inte men jag tycker att Bmws egna fälgar är bra mycket snyggare än andra eftermarknadsfälgar(finns vissa undantag såklart)

Sen att det finns så många olika bmw fälgar att välja på gör ju bara saken bättre så det finns en fälg för alla.

Ta t.ex. Dessa på en e9x

19" M225
Länk

19" CSL
Länk

Absoluta favoriten :)

Performance 313 19"
Länk

18" style 193
Länk

Blir inte mycket snyggare än så :)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Kan faktiskt hålla med om BMW-fälgarna, men jag vill ha fälg i morgon :) (helst)

MVH
Robert
kollade på halmstad däck som du länkade till och dom har ju sommarpriser på Monaco Mirabeau Silver 18" och 19" de fälgarna är väldigt fina och personligen så tycker jag de är mycket snyggare än de svarta du länka tidigare.

5095:- för 4st 18" fälgar lät väldigt billigt? Blev sugen jag med.
Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Efter att ha sovit på saken så känns inte de svarta lika givna, men de du länkar till var snygga, fasen vad svårt :)

MVH
Robert
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ringde firman i Halmstad, de hade för tillfället nästan soprent på fälgar till E90. Någon som vet om det finns någon bra firma i Göteborg eller i dess närhet, gärna med en mindre utställning?

Hittade även dessa på Blocket, någon som vet ifall de passar? Han som "hade hand om ett" var ute för tillfället Länk

MVH
Robert
Robert om dessa är original så är de till e39 M5 och har fel offset för e90. Sen är detta min personliga åsikt igen då :) Det känns fel att köpa e39 fälgar till en e90 det blir liksom gammal stil på en nyare bil.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ok, om de inte funkar så går det ju inte. Jag börjar väl bli desperat, men hyggligt snygga är dom väl :) Efter att jag bestämt mig för att byta så tycker jag mina originalfälgar ser värre ut för varje gång jag ser dom, vill ha fälg NU :)

MVH
Robert
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Finns BMW original att köpa på blocket: Länk

Könns onödigt att köpa kopior för 8000 + 8000 för däck när man kan få original för samma pengar. Visserligen är däcken köra en säsong men det tycker jag vägs upp av att få en originalfälg! :)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Den här blev det, däcken minns jag inte vad de hette, men det var premiumdäck med fokus på komfort/lågt ljud. Grafitgrå fälgar, ska slänga upp bilder vid tillfälle. Länk

MVH
Robert
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.