|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Jag har fått ett knepigt elfel som jag undrar om någon haft eller känner till. Elen försvinner från centrallåset, radio och vindrutetokarna....Felet kommer och går....Vad kan det vara som binder samman dessa funktioner och vad kan felet vara. Ulf | |
|
Vilken bil kan det vara, -92:an? FAF |
|
|
Är det e34 så är de garanterat GM eller RM boxarna under baksätet som strular. Ett väldigt vanligt förekommande problem... |
|
|
Ja det är 5.18:an, E34, 1992. Kom på det då jag sänt att jag glömt att skriva det. Är det något sätt att ta reda på exakt vad som är fel och kan man löda om korten? Ulf |
|
| Kontakten /tändplattan till tändningslåset. | |
| Länk | |
|
Ja det är mycket som kan vara fel och jag försöker ringa in det, men inte helt lätt med ett fel som kommer och går och som slår på så många funktioner (centrallås, torkare, radio.....) samtidigt och som man inte tycker hör ihop. Om jag haft ett Carsoft skulle det hitta felet? Ulf |
|
|
Troligtvis inte då en tändplatta inte ger någon felkod. Det du beskriver är rätt vanligt på e39an. |
|
|
Jag hade ett lika fel på min 518 för några veckor sedan. Lösningen var att byta 80A säkringen vid batteriet, vilken matar den elcentralen under baksätet. Jag var tvungen att skruva lös säkringen för att kunna se att den gått av helt. Säkringshållaren har pos 18 och säkringen pos 19 i denna Länk. //Göran |
|
|
Håller med Göran, kolla säkringen innan du gör något annat. På min gamla E34 satt den utanför säkringsboxen, vet inte riktigt hur den är placerad på en -92:a. Så här kanske? Länk FAF |
|
|
Tack för tipsen! Jag har varit och tittat på denna säkring men såg inget fel. Jag får skruva av den helt då felet kommer igen, då bränd säkring inte alltid syns. Ulf |
|
|
Min säkring var inte bränd - den hade spruckit av pga vibrationer från åren bilen varit i trafik. //Göran |
|
|
Jag skall plocka ner och kolla. Jag har skiftat den en gång men det är länge sedan nu så dags att titta igen. Tack för tipsen! Ulf |
|
|
Nu är det klart. Plåtsäkringen hade gått av dolt pga utmattning. PGA belastningen så blir den längre och kortare och då går den av förr eller senare... Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.