|
|
|
|---|---|
|
vi är några som har haft en oliktänkande diskution om detta. ms | |
|
Beror lite på hur den blivit behandlad under sin livstid. Servicar osv. Tror nog 50000 mil inte är några problem alls. E 36:an man hade innan hade gått 36000 mil när jag sålde den och gick för jäkla bra. Går som drifting bil idag och fortfarande samma motor. Tyvärr var karossen skit med rosten. |
|
|
Jag hade en 320ci -02 med M54 motorn, den har idag gått över 38000mil enligt senaste besiktning. |
|
|
"Hur långt är ett snöre?" Omöjligt att svara på eftersom det skiljer från fall till fall. Hur långt en motor går beror på det som Clintan är inne på. Hur den blir behandlad under sin livstid. |
|
| Skulle man alltid serva bilen som man ska, var 1000 mil ungefär och inte 2500 som bmw anger själva för de är lite väl långt även fast du kör på proffsoljor! starta motorn med blockvärmare och alltid köra lugnt tills motor/olja/kylvatten har nått arbetstemp så tror jag dom skulle lätt gå 50000mil utan problem! | |
Kollan |
Eftersom det oftast är allt runtom på en bmw som ger sig och inte motorn så tror jag säkert 50.000+. |
| M54 motorn verkar inte vara så slitstark, dom drar gärna ohyggligt med olja. Hade en 03 med 2,2 litersmotorn @ 23000 mil, efter motorbroms ner för många backar blev det ett fint rökmoln när man klev på gasen igen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.