|
|
|
|---|---|
|
Hej Det är så att min radio icke har nån mottagning. tänkte kika där bak och se vad som satt och siså. Och vad jag förstår så sitter det en FM-sändare/mottagare eller vad det kan heta i kofferten på vänster sida. Stämmer det ? Jag rotade mej in där iaf och hittar inte ett skit!. Jag vet inte vad nissen som haft bilen innan haft i och vet inte vad han gjort. nån som har lite tips ? Ska den sitta där? | |
|
Om du har en touring så sitter i alla fall antennförstärkaren (mottagaren för någon FM-sändare har du normalt inte i en bil - du ska ju ta emot radiosändningar) vänster bak och antennen är klistrad på ruta i skuffen. Ett känt fel är att mottagningen kan bli sämre om bakrutevärmeslingorna är på - på något vis lyckas de interferera - tror att ev så används även värmeslingorna som mottagare. Du kan ju kolla att du inte har avbrott mellan antenförstärkaren och kablen in till radion - jag vet inte vilken färg dessa kablar ska ha men är det avbrott på kablaget så kommer ju inte radiosignalerna från antenn till radio och då blir det ju kass mottagning. Då blir ju din antenn bara sladden mellan radio fram till avbrottet. Lycka till! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Förstår din poäng. sladden in till stereon ser inte ut att vara rätt dessutom. men hursom helst måste jag hitta "mottagaren" och jag har en Sedan. Men vad jag har sett på nån annan iphoneistallationsgrej på nått klipp såg det ut som den skulle sitta bak till vänster fast bakom klädda väggen så att säga. dock vet jag inte om det stämmer. kan ju följa sladden från stereon och se vad den tar vägen. borde gå längs med vänster golvlist typ eller? | |
|
Har du ett spröt som antenn på bilen så sitter troligen antennförstärkaren/mottagaren precis under antennfoten (så är det på min e36cab i alla fall). På touringen så fortsätter kablarna framåt men om de går längs utsidan och under dörren eller om kablarna svänger in i mitten av bilen under baksätet och går framåt mellan framstolarna under mittarmstödet osv vet jag inte. Och jag är lite för lat för att riva upp hela bilen för att kolla, dessutom är ju min en touring så det kan ju skilja. Har du dessutom haft någon tidigare som klippt i kablarna så kan de ju gå lite hursomhelst i din bil. Hoppas du får rätt på det! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.