|
|
|
|---|---|
|
Kollade på Biltemas "dyra" modell av torkarblad till E46:an idag. Det ska vara 500 mm och 570 mm men det långa fanns inte, 550 eller 600 mm fanns. Funkar det med en annan längd än orginal på ena sidan och ska man ha den kortare eller den längre isf? Kollade även på Bosch Twin på Jula men det var samma där med längderna som på Biltema. Eller är det lösa gummin på BMW som är det bästa alternativet? Mattas inte torkararmen så man behöver byta den också ibland för att få bra anliggning mot rutan eller räcker det med nya gummin så lange man inte har brytit sönder den gamla armen? | |
|
Jag har kört BMW original,de nya slimmade i 3 år nu. Första paret hade jag 2 år/4000 mil och då var de inte speciellt slitna ändå när jag bytte. Rekommenderas. /Janne Surf Or Die!!! |
|
|
Det är Brosch som BMW har, men fördelen med att köpa på BMW är att man kan köpa gummit löst (kunde det får något år sedan i alla fall) och då blir det inte mycket dyrare än biltema (ca80kr/st) |
|
|
Köpte idag till min på Biltema. De lila paketen. 505 på korta och 580 på långa. |
|
| Ville ha Biltemas dyra modell men den fanns inte i 23" så det blev orginal istället. Lösa gummin skull kosta knappt 100:- st men det fanns inga hemma så det blev kompletta blad istället av den nya modellen, 505:- för 2 st blev det men sparde orginalbladen utifall jag inte blir nöjd så jag bara kan köpa nya gummin till dom nästa gång... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.