|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar över om min bil har "all" utr eller om jag saknar något och i.s.f vad det kan vara? Jag vet att den saknar metallic, men jag anser inte att den saknar det då jag personligen också hade valt bort det om jag hade specat bilen. Den är Svart II, min absoluta favoritfärg. =) Nedan kommer utrustningslistan: Aktiv Styrning Avtagbart drag, fabriksmonterat Larm Dieselvärmare med fjärr Keyless Go Soft Close för dörrar M-Sport paket Glastaklucka Solgardiner Tonade rutor Aut avbländbara backspeglar Aktiva stolar samt ventilerade (massage och kylning) Komfortstolar i Nasca läder Helljus assistent Stolsvärme bak PDC Adaptiva BiXenon med kurvljus funktion. TV-Funktion (Digital) Navi Professional Head-Up Display Night Vision Röststyrning BMW Online Blåtands Handsfree Innovationspaket II Komfortpaket M-Sport Paket Högglans shadowline Tonade rutor Så vad saknar jag? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. | |
|
Varför inte skriva den riktiga listan? Länk |
|
|
Entertainmentpaket med skärmar bak? Alcantara innertak? Största ljudpaketet? |
|
|
Jag har inte vinnumret framför mig, är på semester. Den har Logic7, glömde skriva det =). Alcantara innertak och skinnklädda paneler hade ja verkligen velat ha, men jag har bara sett det på ytterst få E60 och då med en individualkomposition. Entertainmentpaket med skärmar bak har jag aldrig sett i 5-serien, vore kul med en bild om du har =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Glömde att jag hade med mig regbeviset så här kommer utrlistan enl länken. Lite rörig kanske... Code Description (interface) Description (EPC) S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S217A AKTIVLENKUNG Active steering S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Side airbags for rear passengers S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135 S302A ALARMANLAGE Alarm system S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrated universal remote control S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S322A KOMFORTZUGANG Comfort access S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Soft-Close-Automatic doors P337A M SPORTPAKET M Sports package S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roller sun vizor, rear lateral S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours Code Description (interface) Description (EPC) S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S442A GETRAENKEHALTER Cup holder S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Climatised fornt seats S455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER Active seat for driver and passenger S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Seat heating, rear S4M3A INTERIEURLEISTE ALU CUBE PURE Interior moldings Alu Cube Pure S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S536A STANDHEIZUNG Auxiliary heating Code Description (interface) Description (EPC) S563A LICHTPAKET Light package S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant S601A TV-FUNKTION TV function S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S611A BMW NIGHT VISION BMW Night Vision S612A BMW ASSIST BMW Assist S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension Code Description (interface) Description (EPC) S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite P7A2A INNOVATIONSPAKET II Innovation Package II L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP Code Description (interface) Description (EPC) S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Aktiv farthållare stop and go saknas. Så nej den är inte fullt utrustad. Även om det är nära. | |
|
Du kan ju alltid skriva "mycket välutrustad" så retar du ingen, för fullt utrustad vet du ju själv att den inte är. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jo jag vet att den inte är fullutrustad, men jag vill veta vad jag saknar. Fanns stop&go före facelift? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Rökarpaket fattas, eller fanns det inte som tillval till den aktuella modellen? | |
|
Jag tror den har rökarpaket då jag har ciggtändare framför växelspaken, eller var detta standard? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Länka till sidan istället, de blir tydligare... Tips är att man kan kolla upp sitt chassi-nr via transportstyrelsen, behöver inga koder bara reg-nr! |
|
| Du kan gott skriva fullutrustad så får vi se hur länge det tar innan nån expert har startat en tråd om att den minsann saknar lite utrustning. ;-) | |
| Du kan nog med ganska gott samvete skriva fullutrustad! Verkar vara ett trevligt exemplar. | |
|
En av få annonser jag skulle godkänna med ordet Fullutrustad. Men ordet låter inte bra i en annons då de flesta påstår sig ha en sådan bil. Använd ord som "mycket välutrustad" eller varför inte "första ägaren hade alldeles för mycket pengar att spendera på sin nya bil men lyckades tyvärr inte kryssa i allt" |
|
| ...eller kanske inte "mycket välutrustad" heller. Kan ju tolkas helt galet... | |
| Du saknar något av det viktigaste på E60, dvs Dynamic Drive. Elvärmda ratten ser jag inte heller! Och som tidigare namnts, aktiva farthållaren. | |
| Tror inte elvärmd ratt funkar om man har M. | |
|
Eluppvärmd ratt finns till M-sport ratten efter -08 :D Fint med Logic 7, men mitt Induvidual High End låter bättre... ;-) retas bara :) |
|
|
Klart du kan skriva fullutrustad! Varför inte? |
|
| Varför använda ordet fullutrustad när det inte stämmer? Vad är vitsen? | |
| Många lägger nog olika innebörd i namnet "fullutrustad". Vissa tar det ordagrant och vill att varenda option som fanns ska finnas med andra tycker det faller inom kategorin trots att "borttagen modellbeteckning" inte var ikryssad... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.