AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.038

Akut köpråd angående E39 525 it

pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Hejsan! behöver akut köpråd då jag måste bestämma mig ikväll! Har sålt bilen och få panikköpa en ny.
Länk

Ägaren säger att han får slå på olja ibland, är detta normalt för denna motor? har i stort bara ägt m43.

om man ställer den emot Länk vilken skall man tro är roligare att köra? Antar att allt är roligare än 316?, har dock hört att touring är att undvika vid insiperande körning. Tack för svar :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är normalt att M54 drar lite olja. Det ska dock inte vara jättemycket.

Kan inte så någon anledning till att den sedanen skulle vara roligare att köra. Vill du ha roligare, satsa på en 530i.

-------
//Lövet
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Okej, har gått igenom guiderna och trådarna på AP. Det känns som ett bra köp så jag tar båten över om en liten stund. Jo jag kickade på 530i, men det känns som att budgeten måste utökas med 15-20k kronor isåfall, och då vill jag vara lite mer noggrann. Detta får bli lite av ett panikköp tyvärr. Tack för ditt snabba svar. Om det är något som någon mer kan tillföra är det välkommet, är fortfarande 7 timmar ifrån bilen. Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag har just bytt från 525 touring till sedan och märker ingen större skillnad i körglädjen, däremot är sedanen bränslesnålare!

Alpina B8 Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bränslesiffrorna kan nog bero på att sedanen har slutväxel 3,15:1 och touringen 3,23:1. Har inte jämfört rakt av, men vist skiljer det sig lite i bakvagnens konstruktion så det kan säkert märkas lite. Sedanen har fjäderben och touringen separata stötdämpare som står snett inåtriktade i ganska rejäl lutning.
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Är nu hemkommen med bilen! Blev dock inte touringen! Slutade med en 525i Limo, den hade gått 2k mer mil, men var fullstämplad från bmw group sthlm solna, Alla kvitton böcker nycklar dokumentation etc fann kvar! 2 ägare/brukare!, slutpris 32k. Tack för era svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.