|
|
|
|---|---|
|
Hej, BMW har stängt och jag blev osäker på hur stort emblemet på bakluckan ska vara? På min bil är det slitet och jag vill skaffa ett nytt. Det som sitter där är 88 mm i diameter, och svagt välvt. Men på ebay påstår man att 82 mm passar. Vilket ska det vara, 82 eller 88 mm ?? | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Det är ju samma till E32, E34, E38, E39 m.fl. Bara att handla. Jag köpte nya förra året i september, de har redan börjat spricka lite. Riktigt usel kvalité. |
|
88 har jag aldrig hört talas om, 82mm va det enda som fanns länge på BMW, men på E46 (tror jag?) så vart emblemet på bakluckan mindre. På din E38 ska det va 82mm fram och bak. Jag har köpt både original emblem på BMW och kolfibervarianter på ebay. De jag köpte på ebay va av otroligt bra kvalite och finish. Jag gav ca 250kr styck. Satt på min 540 i 3 år utan några som helt problem. Men det finns billigare varianter som säkert inte är lika bra. |
|
|
Tusen tack för snabba svar! E38an har ju en svagt välvd baklucka, och det 88 mm svagt välvda märket passar ju faktiskt bättre. När jag sätter dit ett 82 mm platt emblem så känns det som om över och underkanten "glappar" någon millimeter, men det är väl bara som jag fick för mig. 82 mm ska det tydligen vara, inte bara fram utan även bak. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.