AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.457

Någon som tagit bort bmw-märket på bagageluckan z3?

re
119
rensvind
BMW z3m 1998
Hejsan,
Jag fick mitt bmw-märke på bagageluckan (det runda blåvita,) på min z3m förstört. Någon rev bort bitar av själva emblemet, suck. Jag har nu ett helt nytt märke (hela plast-detaljen) från bmw men glömde givetvis be om instruktioner på hur man enklast byter. Någon som gjort det? Ersättaren har två piggar på baksidan, men inget som kan hakas fast; det ska väl inte limmas? Finns inget givet sätt att ta bort märket heller. Vill inte gärna sticka under något och bända, med risk för att förstöra lacken..

tips någon?
Det som satt på motorhuven på min bil satt med två piggar och hålen i huven var ungefär som en gummiplugg som höll fast emblemet riktigt hårt, jag använde ett litet 'brytjärn' i plast från biltema som man har för att plocka bort inredning m.m
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Helt rätt, bara o bryta bort sitter inte limmat eller nått, plockat bort min flera ggr för att rengöra under dom både fram o bak.
Jag lägger en tunn träbit emellan o bryter med en skruvmejsel på sidorna, funka utmärkt.

Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Brukar funka ganska bra med ett snöre och sen rycka uppåt bara
Ska du inte behålla det gamla så borra ett litet hål, skruva i en något större skruv (typ gipsskruv) och dra rakt upp försiktigt. Då blir det garanterat inga repor/märken i lacken!

München
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.