|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag fick mitt bmw-märke på bagageluckan (det runda blåvita,) på min z3m förstört. Någon rev bort bitar av själva emblemet, suck. Jag har nu ett helt nytt märke (hela plast-detaljen) från bmw men glömde givetvis be om instruktioner på hur man enklast byter. Någon som gjort det? Ersättaren har två piggar på baksidan, men inget som kan hakas fast; det ska väl inte limmas? Finns inget givet sätt att ta bort märket heller. Vill inte gärna sticka under något och bända, med risk för att förstöra lacken.. tips någon? | |
| Det som satt på motorhuven på min bil satt med två piggar och hålen i huven var ungefär som en gummiplugg som höll fast emblemet riktigt hårt, jag använde ett litet 'brytjärn' i plast från biltema som man har för att plocka bort inredning m.m | |
|
Helt rätt, bara o bryta bort sitter inte limmat eller nått, plockat bort min flera ggr för att rengöra under dom både fram o bak. Jag lägger en tunn träbit emellan o bryter med en skruvmejsel på sidorna, funka utmärkt. |
|
| Brukar funka ganska bra med ett snöre och sen rycka uppåt bara | |
|
Ska du inte behålla det gamla så borra ett litet hål, skruva i en något större skruv (typ gipsskruv) och dra rakt upp försiktigt. Då blir det garanterat inga repor/märken i lacken! München |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.