AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
867

Service / verkstad för E61 Sthlm?

Hej,

Skulle behöva lämna min E61på service då jag har fått diverse felmeddelanden nu och känner att det börjar räcka nu... =)

1) Airbag / belt tensioners restraint systems fault.
Har åtgärdat detta en gång förrut, då hos GW Engineering i Sthlm som konstaterade att det var kablarna (under passagerarstolen) som glappade så man drog lite i dem och nollställde systemet (debiterade en timmes jobb om 800kr så det var taget) eftersom problemet höll sig borta i 2 veckor.
Nu är det samma fel igen, men nu verkar nästan sätesgivaren gett upp eftersom den inte längre alltid larmar när någon sitter där och inte spännt fast sig.
GW påpekade att det kunde vara läge att på sikt byta ut sätesgivaren, dock skulle en då gå på ca 5000kr om jag minns rätt? Kan det stämma?

2) Motorlampan är tänd (varit så förrut) men då släcks den efter någon dag och håller sig sedan i ett par veckor, nu tändes den i veckan som var och lyser fortfarande. Nollställer man det med datorn, försvinner det i ett par veckor, så vete sjutton vad det kan vara.

3) PDC givarna i mitten/fram har glappat de senaste 4000milen, nu verkar de ha gett upp helt, likadant med de 2 i bak i mitten.
Antar att man behöver byta ut dem?

Vem eller vilka rekommenderar ni för detta och vad är en gissningsvis kostnad?
Tycker GW Engineering va bra när bilen väl kom dit, men jävlar vilken pissig kundservice när man mailar... Svarar inte på mailen, trots att man skriver, har dessa fel när kan du ta emot mig. Frågade inte ens om priser utan ville bara att han skulle hjälpa mig, men lessnar på uteblivna svar...
Visst kunde jag ringa och prata men om man har en hemsida som hänvisar till e-post, så får man fan se till att svara dem oxå...

Gällande punkt 2 så verkar det vara något med kamaxelgivarna om jag minns rätt.. Det kan väl inte vara en dyr historia utan borde vara ett tämligen enkelt jobb?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.