|
|
|
|---|---|
|
Gillar nya 3-serien så pass att jag tänker köpa en.. Har bara provkört 328i än...frågan är om 320d är ett bättre köp? Någon som har 328i och har kört den ett tag? Vad drar den per mil vid normal körning och lite hårdare körning? Helst hade jag velat köpa en 3:a med 6-cylindrig diesel men det alternativet finns ju inte än.. | |
| 330d kan du beställa nu, i alla fall som touring. | |
Karl-Hilding |
325d, som enl info skall komma, har den en fyra eller en sexa? |
|
Eftersom 525d har en fyrcylindrig motor talar väl de mesta för att 325d får samma motor. __________ Mvh Grelle |
|
| Logiskt sett borde den ha en 4:a eftersom 525d numera är 4-cylindrig. | |
|
Tyvärr så är man ju inte gjord av pengar så en helt ny 330d har man ju inte råd att köpa...haha Men ingen som har en 328i som kan säga lite om förbrukningen? På papperet ser den nu snål ut men det är ju oftast bara fantasier... |
|
|
Det kan jag förstå, men i ditt första inlägg lät det som att det största problemet var att modellen du ville ha inte fanns. __________ Mvh Grelle |
|
|
Trodde faktiskt inte att det fanns en diesel 6:a till 3-serien... Frågan är om jag kommer sakna de raka sexornas fina gång om jag köper en 328i, har haft två bensinsexor på raken.. |
|
| Jag saknar sexans gång så mycket att jag valde en 335i i stället för 328i. | |
| 328i är grymt trevlig tills man provat 335i då är man såld på motorn. | |
|
Provkörde både 320d och 328i idag och intrycket är att 320d räcker gott och väl men 328i är förstås mycket roligare att köra.. :-) Men det jag är mest missnöjd med är stolarna i F30, sportstolarna är ju katastrof i jämförelse med de i 5-serien. Jag måste vara felskapt eller också är det så illa att de helt glömt bort att nackstödet måste stödja huvudet. På 5-serien har BMW gjort läxan alldeles utmärkt vilket gör att standardstolen sitter man ju kungligt i vilket man inte gjorde i E60. Så nu är jag helt inne på en 5-serie istället....tyvärr eftersom jag verkligen gillar modellen på nya 3-serien. Det tråkiga är väl att i en tyngre bil som 5:an så känns väl 520d lite klent... |
|
Karl-Hilding |
OK. Men det var så att jag läste detta: 525d 204 6/2993 0,62 (0,61) 7,2 (7,2) 236 (236) 394.000 Gäller F10 årsmodell 2011. |
| Ja, det är synd att det är så ont om 525d med den utrustning man vill ha av 2010-2011... :-) | |
Karl-Hilding |
Downsizing? Att öka hk med 14 och minska förbrukningen med 0.12 lit. Tack vare 2 burkar färre och 1 lit mindre volym. Tror mest att detta är en papperstiger. 525d 204 6/2993 0,62 (0,61) 7,2 (7,2) 236 (236) 394.000, Modell 2011 525d 218 4/1995 0,50 (0,48) 7,0 (7,0) 243 (239) 399.900 Modell 2012 |
|
Gillar du stolarna i F10/F11 är kanske inte F30 något för dig? X3 har ju ungefär likadana stolar som i F30 och jag håller med om att de inte är lika sköna som i F10 där du kan bla ställa in nackstöden. Det finns ju också 530d, vanligtvis har ju dessa ännu mer lull-lull men då kanske priset springer iväg lite... |
|
Verdi |
Eller så släpper man kravet att bilen måste vara splitterny? Då får ni ju råd med en F11 535i eller 530d också. :) |
|
Den som designat stolarna i F30 måste vara samma idiot som gjorde standardstolarna i E60...haha Det är ju otroligt dåligt att de inte kan få till en sån enkel sak som ett skönt nackstöd, vitsen med att tilta överdelen framåt som på F30 förstår jag inte alls, blir otroligt oskönt om man vill få något som helst stöd för nacken.. Faktiskt har jag kollat på några 530d, det är ju en riktigt stark bil och drar ju förhållandevis lite för den kraft som finns... Men de få exemplar som finns är ju orimligt dyra tycker jag...men man vet aldrig. |
|
|
Kör omkring i en X1 23D samt en Dahlbäckschippad 530D till 285 hk, beställde just en 328 iX. Är rädd för att jag kommer sakna leendet jag har varje dag jag kör 530 D... Sånt j***a drag i kärran ända från tomgång, samt M-paket. Uj uj uj. Men men, blir nog bra :) |
|
|
Tompak23d: Men gillade du verkligen stolarna i 328ix? Inga problem med nackstödet? Eftersom jag kör mest långa körningar, typ 5h i sträck så är det ett måste att man kan vila nacken emellanåt utan att titta i taket...haha |
|
| Du vet att nya 320i har 184hk / 270Nm? Kanske är ett alternativ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.