|
|
|
|---|---|
|
Efter två år utan e34 v8a blev suget för stort, så nu har jag köpt en av Sveriges, om inte den finaste e34 540in i landet, med sina 10500mil och fullutrustning med roliga saker som biltelefon, backvarnare och elektriska nackstöd. Underbart fin, det ända negativa är att biljäveln e så tung (1930kg) så den är inte lika rapp som min förra. Ni entusiaster som följer marknaden såg den kanske ute på blocket i veckan. Kul att va tillbaka på forumet, mvh Axelv8. öl o bilar kan dom, men inget annat. | |
|
Grattis till bilen! Roligt med folk som bryr sig om gamla intressanta bilar. Kom ihåg att kolla att oljepumpsbultarna inte har lossnat. |
|
| Jag vill se bilder! | |
| en kompressor löser vikt/effekt problemet .-) | |
|
Bultarna är kollade enligt förra ägarn då han bytte trågpackning. Hur bifogar man bilder på det här forumet? Haha ja det skulle väl va kompressor då, men det känns ju lite over kill på en kombi kan jag tycka + att han e redan ganska törstig :) |
|
| Törst? isfåfall var det väl fel val av bil i första läget, dessutom drar den faktist inte mycke mer med kompressorn. (så länge man håller gasfoten någorlunda under kontroll :-) | |
| 540is: Då e det väl lika mkt fel o välja kompressor om man ändå ska hålla gasfoten under kontroll!! | |
| ibland måste man ju få släppa foten fri :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.