AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
646

Vad ska man betala för en 3X0 Touring?

St
55
Stew
Audi A6 Avant -07 2.0 TFSI ProLine+Sport och letar efter en värdig BMW 5- eller 7-serie.
Mors
På jakt efter en andrabil och då en mindre kombi utan någon större anledning, kan lika gärna vara 5-serien.

Men ni som har koll, vad är rimligt att betala för en 320 Touring 01-02:a på 15-20' mil?
Skulle iofs vilja snåla och lägga 35-45 men det kanske man inte får nåt ok för?

Hittade dessa men osäker på vad som ska göras när man börjar närma sig 20' mil? När kommer de stora/dyra fixarna?

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

"Nedsatt" 10' kr
Länk

En 525 01:a för bara 33'
Länk
En liten kombi skulle sitta bra men har inget emot en större. Varför är den här så billig jämfört med 320:orna?

Tacksam för de tips ni orkar skriva och ge mig.

Ha en skön sommar
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Jag skulle vilja ha runt 70k för min 330xia touring idag som har gått 17500 mil om den var till salu. Om det är för mycket eller inte vet jag inte. Jag vet inte vad större motor och 4wd med automat betyder prismässigt men det känns som att det borde vara värderat i alla fall 10k extra mot en 320 manuell om inte lite mer.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
E39 är generellt billigare än E46. Antar att efterfrågan är större på E46:orna.

Dock känns 520 som en riktigt tråkig modell. Prövkör gärna lite olika modellalternativ innan du bestämmer dig.

Är det automat eller manuell du är ute efter? jag har bland annat haft en 520 automat -01 och effekten räckte väl till att åka/köraom med. Dock blir det väldigt mycket nedväxlingar från automaten vid minsta uppförslut. En 530 tex. är helt annat, Där ligger den kvar på växlarna och utnyttjar vridet som 520:in saknar. Bensinförbrukningen är ungefär samma.

För mig är det bara 530 som duger eftersom jag tycker att 520/525 är fruktansvärt bottenlösa (man måste köra båda för att förstå vad jag menar)

Länk
Länk

Eller om du vill komma billigt undan och kan ta lite högre mil och avsaknad av utrustning:
Länk

Mvh Chrille
St
55
Stew
Audi A6 Avant -07 2.0 TFSI ProLine+Sport och letar efter en värdig BMW 5- eller 7-serie.
Blade80, tack för infon. Har ingen koll på om du värderar din bil rätt men det finns stort värde i att höra vad ägare värderar sin bil till.

Det är en automat jag är ute efter och gärna med lite extra utrustning.

Vet inte ens vilka olika typer av utrustning jag ska leta efter. Är det så enkelt att finns det en TV/GPS så finns det annat extra? Eller finns det mycket olika även i det som ser ut som standard inne i bilen? Backsensor är ett måste eftersom fler i familjen kommer använda bilen :)

Vad är för mycket mil på en 320,330 eller 5-serie touring(tung bil minus med många mil)?
Byter man rem runt 20? Ser nämligen så många till salu runt 19-22' mil.
Vad kan man förvänta sig i reparationer?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Finns inga remmar att byta, motorn har kamkedja. Däremot är det nog många som (egentligen utan anledning) tror att en massa saker kommer gå sönder då.

Finns det TV/GPS så brukar det vara en välutrustad bil men den i sig är rätt värdelös. Oftast gamla kartor och dessutom så är TVn analog (går iofs att bygga om men det har de flesta inte gjort).

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.