|
|
|
|---|---|
| Skulle ut och åka en sväng idag och när jag hade åkt några meter lät det konstigt. Stannade & kollade oljan som nästan var lite gulklumpig. Kollade även vattnet i kylet där det var helt tomt. Någon som vet vad felet kan vara och vad en ev reparation kommer gå på? | |
| Trasig topp/topppackning har nog orsakat att vatten kommit in i motorn. Tror nog billigaste blir om du byter hela motorn tyvärr:( Om du har kört tills den börjar låta dåligt så är de nog inte bara toppen som farit. Ska du lämna in bilen på verkstad så blir de riktigt dyrt, gör du motorbytet själv så är de bara motorn som kostar! typ 4-5tusen! | |
| töm oljan och kika hur den ser ut..om de har hänt så som du beskriver så SKA de verkligen synas i oljan!. tänkte om den har nån gulklump behöver inte betyda så mycke, sånt orsakas av kortkörningar när motorn inte hinner bli varm. Hur hög var oljenivån? | |
| Oljenivån var lite över min markeringen. Tyvärr så används bilen nästan aldrig till kortare körningar. Men senast jag åkte så hörde jag ingenting och nu har jag varit bortrest en vecka och skulle ut igen. Får tappa ur oljan imorgon och ta en titt:( | |
| Hade också en 318-02, 8.000 mil, som skar förra vintern. Inte lätt att hitta en beggad N42-motor förra våren, utbudet var inte stort! | |
| Har kikat lite på det nu. Var troligen bara nån skit som hade bildats på stickan. nu när jag kollar så ser oljan ok ut. Kylvattenbehållarn var deäremot helt tom och nivåmätan har trillat ner i burken. Har fyllt på vatten och kört lite. Ljudet är borta så funderar på om det lät pga att vattenpumpen gick torrt? Bilen står nu och svalnar efter en liten tur. Läcker inget vatten vad jag kan se nu men någonstans måste det ta vägen. Förmodligen läcker det väl så lite att det är svårt att upptäcka:( | |
|
Konstigt att du inte fick någon varning för låg kylarvätskenivå! När givaren går sönder brukar den varna trots att nivån är korrekt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja. Fick varning för någon månadsen och då fyllde jag på. Var inte mindre då än att det bara varnade när man hade parkerat i lutning. Var förmodligen då det började. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.