|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vilka bilar föredrar ni? Bmw M bilar Mercedes-AMG bilar Audi-RS bilar | |
| bmw m såklart hehe | |
| AMG | |
|
Ingetdera... /J.I |
|
| Tycker det beror på vilken modell det gäller, men generellt sett - AMG. | |
|
1. M 2. AMG 3. RS |
|
|
Även jag tycker det beror på vilken modell det gäller men generellt sätt: 1.M 2.AMG 3.RS |
|
Verdi |
6,2 liters motorn som AMG stoppar i sina bilar är ju snäppet råare än M-bilarna för tillfället. RS kommer i vilket fall på tredje plats. |
|
Falsterbo: Håller med. Älskar både M och AMG, men en 550i utan dekal slår många av dessa bilar med häpnad vid omkörningar eller rödljus. |
|
|
Det är en smakfråga. Lever man på racerbanan kör man M. Bor man i en snödriva kan S, eller snarare Audi RS, vara något. Själv väljer jag alltid AMG för den prykopatiska kombinationen av gubbil och hästkraftsmonster. AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
|
Alltid varit sugen på att testa en AMG men det har inte blivit av än. Däremot tar jag M före RS alla dar i veckan. Rs6an jag hade ett tag var skräp rent ut sagt. |
|
|
När det kommer till äldre modeller är det M som gäller. Nyare modeller ligger nog AMG lite lite bättre till i mina ögon. DKW RS kommer sist i alla lägen :) |
|
|
Allt med manuell låda går först...Så AMG går bort för min del då de har aldrig (?) haft manuell låda, möjligen på det glada 80-talet eller tidigt 90-tal (med AMG menar jag bilar som inte bara är AMG-kittade utan har även en unik motor). Så för min del kommer M först, inte nödvändigtvis för att de har den bästa, häftigaste motorn utan att för att helheten är i regel bäst av de tre som nämns, i mina ögon iaf. Å andra sidan skulle jag inte tacka nej till en fin-fin MB 190E 2.5-16 Evolution 2, MB's motsvarighet till M3 E30... Gällande AMG så hade de väl en 7.3 liters motor på det glada 90-talet, satt i nån SL har jag för mig... |
|
|
Stämmer att dom hade en SL73 AMG, men en upphottad M120 på dryga 500 häst. Det är den motorn som senare kom att hamna i Pagani Zonda! |
|
| AMG | |
| M6... | |
|
Nu när AMG kommer med AWD kommer dom bli svårslagna. Stark vill ha känsla kommer |
|
|
I Stockholm har jag med bakhjulsdrift och dubbdäck klarat mig förvånansvärt bra i år. Med friktionsdäck/dubbfritt är nog 4wd ett måste på vintern. Vore kul att prova en AMG. Hur är service och underhållskostnader på en 55a eller 63a mot en M5? Min 550 känns billig i drift mot det jag läst att M5 kostar... |
|
|
Jag spanar på en 63 AMG... Ska man slå till? |
|
|
Vilken kaross? BMW M-POWER |
|
|
E63 Amg är inte helt fel...Riktigt brutal bil! Har haft nöjet att åka ett flertal ggr en sådan och varje tur är en upplevelse för sig förutsatt att du nyttjar bilens resurser.... BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.