AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.334

Varför går hon ojämt?

Tycker hon går ojämt. Har både bytt lamdasond och luftmassemätare.

Kollade ett stift, de var blött, men fin färg. Så ser ingen direkt anledning o byta.

carsoft gnäller om luftmassemätaren,, behöver man koda den?

Va ska jag göra??
Är det alltid som den går ojämnt? Tomgång, Rullande eller när?
På tomgång, den skakar/vibrerar. möjligtvis om de är läck på någon slang. Annars har jag inte en aning om vad de kan va för fel!
Bara då och okej sen?
ja, annars är de okej.

om man kör live data så visar luftmassemätaren 0 volt,, förut så stod de 1 volt ch 13 kg/h men nu står de 0 (innan bytet av LMM)

Mvh Rickard
Sn
22
Snoozer
330ix -00
Kan vara kamaxelgivaren, hade samma problem med min.
Tänkte på samma som Snoozer där. För mig jag hade liknande förra året.

Skulle det vara den, så har jag en original som du kan få för 300:- klappat och klart hem i lådan. Har gått c:a 4000 mil innan den bilen krockade. Hör av dig så fall.

Bmw tar 1100:- för dem. Kan få dem billigare på Ebay, men du får vänta en veckas tid.
To
9
Tobbe87
e36 325 Coupe -93
Vevaxelgivaren brukar spöka också
Hejsan, tack för alla svar..

tror vevaxelgivaren är bytt. så de kan va kamaxelgivaren.

Finns de nå fler symptomer när kamaxelgivaren är sönder?
wr
34
wrensher

320im T-04,CORVETTE C5,MUSTANG 69 CONV,HONDA RC51
hur ser ett blött stift med bra färg ut lägg gärna ut en bild
no clue
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
@BmwRickard91 : Vad wrensher frågade efter var om du hade en bild på tex hur ditt tändstift såg ut. Du nämnde i ditt första inlägg att du hade skruvat ut ett tändstift och "de var blött, men fin färg".

Man kan ju ta sig en snabbtitt på alla sex tändstift och se om man ser någon cylinder som skiljer sig markant från de andra. Fast då borde den antagligen gå dåligt även vid gaspådrag.
Jo jag vet. Enligt mig är de fin färg. men har för mig att de inte ska va blött (men de var det, sist jag kollade på ett stift)

nej någon bild har jag inte.

Jo jag vet. Enligt mig är de fin färg. men har för mig att de inte ska va blött (men de var det, sist jag kollade på ett stift)

nej någon bild har jag inte.

wr
34
wrensher

320im T-04,CORVETTE C5,MUSTANG 69 CONV,HONDA RC51
ett stift kan se blött ut pga soppa-olja-vatten/glygol.glykol e ledande för gnistan o kan då få en flambild i förbränningsrummet som ser helkonstig ut o därav lite konstig gång.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Om LMM visar 0v så fungerar den knappast?
Beroende på hur din kontakt ser ut kan du pilla in en tunn liten kabel och mäta spänningen direkt på LMM när den är inkopplad och motorn går.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.