|
|
|
|---|---|
|
Var inne på BMW i går och skulle ragga tag på en flaska Lubrizol för att få bukt med med servoljudet. Reservdelskillen hittar inget på artnr. 83 29 0 447 661 och verkstadschefen hade aldrig hört talats om Lubrizol och tyckte jag skulle byta styrväxel i stället?! Ehm.. Jo tack. Försökte förklara att detta är ett Puma-ärende men där ville dom inte titta. Dom skulle forska i detta tills på måndag men är tveksam till att dom löser det. Kände inte direkt någon entusiasm :( Procedur: Länk Länk Mvh Chrille | |
|
Är det där verkligen ett hydraulfel/mekanskit fel i styrväxeln? I filmen (som jag antar är din bil) låter det ju som att ljudet kommer från inne i bilen dvs tex släpringarna bakom ratten.? |
|
|
Japp, det är min bil på filmen. Kass släpring ger ett annat ljud, mer gnisselliknande. Detta är ett hydralisktljud från styrväxel som transporteras upp från styrväxel via rattstången. Jag bytte oljan 4 gånger med gott resultat men det började komma tillbaka bara efter någon vecka. Lubrizolen skulle nog göra susen. Detta är ett jätte vanligt fel så jag fattar inte att BMW inte känner till det. BMW:s egna PUMA-ärende samt en enkel google-sökning stärker detta: Länk Mvh Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.