|
|
|
|---|---|
|
Godmorgon. Jag orkar inte berätta vad som hände eftersom jag tänkte dränka all sorg i alkohol. Men.. Till saken. Idag när jag skulle starta bilen så märkte jag att den började tjuta som fan i motorn. Jag öppnade motorhuven och såg att remmen höll på nästan att gå av. Förstod inte riktigt hur den kunde flytta på sig så jag ringde min vän och han bad mig att komma omedelbart hem till hans garage. Enligt oss skulle bilen klara sig att köra dit på lågvarv. Men vad hände på vägen dit? Remmen gick totalt av så den bara delade på sig och allt slutade fungera. Fläkten,Servon osv. När jag kikade in i motorrummet så såg jag att lite plastbitar var nere. Alltså remmen gjorde lite skador på själva "ringarna" som drivs av remmen. Mest stryk tog den ringen som är fast med Fläkten vid motorn. kan tyävrr inte namnen på den ringen, men jag tror att ni vet vilken jag menar, och den ringen är helt "förstörd" den är bryten och fläkten är "lös". Tror ni att det är dyra reperationer? Jag ska ta ett kik på det mer imorgon och tänkte fota lite. Men jag undrar om själva reperationen kan kosta mycket..? Allså remmen till bmw samt "ringen" som drivs av remmen som är fast med fläkten..? Ni måste nog förstå vilken ring jag menar.. Ber om ursäkt för otydligheter. Mvh. | |
|
När byttes remmen senast? Är fläkten lös? Alltså glappar den i sidled så har vattenpumpen kastat in handduken. Är det bara remhjulen och remmen som har gått så kanske vi pratar om en rep på 500-800:- Mvh Chrille |
|
| Om jag ska vara ärlig så glappar den lite gran, jag kan liksom böja den några grader åt sidorna, Det känns som att den är ej fastskruvad ordentligt. Och jag vet inte när remmen byttes senast på den bilen.. Däremot remhjulen tog mycket stryk i alla fall.. Ska ta ett närmare titt på det idag tänkte jag! | |
|
Här har du delarna som kan vara inblandade (remhjul etc): Länk Om vattenpumpen glappar, är det ett storhaveri på gång - kan mycket väl varit den som lät illa och gjorde att remmen gick av! Byt pumpen innan du kör mer med bilen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Är tacksam för svaren. Uppskattar det. Men nu är problemet att jag kan inte hitta delarna på nätet! T.ex remhjulen till vattenpumpen.. Någon so kan hjälpa mig? | |
|
Ring närmaste BMW-verkstad eller bilskrot så får du tag på delarna. // Magnus |
|
| Japp! Vattenpumpen gick sönder. Får beställa en ny för 845Kr samt rem & Remhjul.. Önska mig lycka till.. | |
|
Ska nog beställa hem denna! Länk Hittar inte andra sidor som är billigare. Därför får det bli från skruvat.se eller vad tycker ni? Mvh |
|
|
Sidan är jätte seg så ni får vänta lite tills den laddat klart. Jag ska beställa Vattenpumpen Länk och remmen Länk |
|
|
Länk Skulle satsa på ovanstående (med reservation för att jag har knappat in fel 530-motor...) i stället för Skruvat.se:s kinaprylar... Räkna dock med att leveranstiden är minst en arbetsvecka! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det var till M30 sexan, här är till M60 V8an som han har: Länk Länk |
|
|
Tor nej, det står tydligt Driftart: mekanisk Motorkod: M60 B30 |
|
|
Menade länken som Johan B skickade, inte din från skruvat.se För övrigt så håller jag med Johan att undvika skruvats kinaskräp. |
|
|
Detta är min favoritaffär för reserv- och servicedelar, Länk Snabba leveranser och bara 12,90 Euro i frakt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.