|
|
|
|---|---|
|
Hej! Besiktade min gamle e34 idag och besiktningmannen hittade ett bränslerör som läckte dock så droppade det inte utan var bara kladdigt, Kan man laga det genom att kapa av den rostiga biten och ersätta Med slang eller måste man byta ut hela röret? (lite keligt då det går över tanken) Mvh Alexander | |
| Du kan skarva med bränsleslang det ska inte vara nåt problem. | |
|
Hej, hade samma på min, röret över bakaxeln. Skulle skarva med slang, men rören var så dåliga att de föll sönder när man försökte ta bort dem så fick byta några meter. Nu är det ett hopkok av gamla rör, gummislang och kopparrör. Besiktigade i tisdags med flying colours Mvh Magnus |
|
|
Hade samma problem på min E34 för ett tag sedan. Började med en läcka som löstes med en slangbit, men rätt snart började det läcka på nästa ställe. Byte hela skiten, inklusive ventröret som sitter tillsammans med fram- och returrör. Tog en dag och jag behövde inte lyfta ner nånting, enda knöliga var runt bakaxelbrygggan. Hellre älskad för den jag inte är, än hatad för den jag är! |
|
|
Lånar denna tråd lite då de även handlar om soppa och slangar. Jag bytte soppaslang (en stump som går från röret in till fuelcell'en) i helgen för att det var ett litet läckage. Jag köpte soppaslang på OK, 6mm innerdiam MEN efter jag monterat den så började det fukta igen efter ett dygn pga att själva slangen var för tunn för klammren. Eftersom Jula inte hade nåt och inte OK heller så satte jag dit en 15BAR scania luftslang, näromspunnen som var tjockare så att klammren tätade. Nu undrar jag om det finns någon kemist som kan tänka sig veta ca hur länge denna kommer hålla jämfört med en riktig bränsleslang? Dom på jobbet började dryga sig att ja får dynga från slangen som kommer lösas upp osv.. Vet inte exakt skillnaden på dessa slangar. Än så länge är det tätt. |
|
|
Om luftslangen är olje/bensin -beständig så bör det inte vara några problem, Men jag tror inte att luftslangar är olje/bensin -beständiga rent generellt... En icke beständig slang kan lösas upp snabbat, vi kan prata om några dagar i värsta fall.... |
|
|
Ja det fick jag höra att dem kan lösas upp.. Tro vad spridarna tycker om det :p det enda som stod på slangen som sagt var "Scania 15bar".. Vet inte om den tål bränslen/oljor. Den var även lindad och dubbelmantlad.. Såg identiskt ut med de gamla slangstumparna.. Vet inte om ja ska palla å riva upp allt en 3e gång när de finns en massa annat att fixa på den -.- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.