|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Är på väg att skaffa ny bil och har nog bestämt mig för en 1 serie. Bilen kommer mest användas av min sambo fram och tillbaka till jobbet samt att vi ofta åker hem över helger vilket är ca 50 mil varav 30 är motorväg. Åker man bekvämt långa sträckor i en 1:a? Har kört 120d och tycker dom är väldigt körglada och undrar om 118d med 143hk känns slö mot en 120d med 163hk? Fungerar det med en 3 dörrars om man nästan alltid åker Max 2 pers? Har läst att vissa 3dörrars har problem på vintern med rutorna. Hur stort är det problemet? Funkar dom inte alls som vinterbil? | |
|
I det valet hade jag absolut tagit en nyare 118d. I stort sett samma prestanda men lägre förbrukning och skatt. Åker man bara 2 personer är det snarast en fördel med 3d. Du får större dörrar (som förvisso tar mer plats när de öppas). Jag hade en Z4 med rutor som åkte ner vid öppning och det tyckte jag var ett helsicke. Kommer inte köpa en 3-d igen om jag inte har tillgång till garage. ------- //Lövet |
|
|
Tack för hjälpen:) Synd att inte 3D funkar på vintern då ja gillar utseendet på dem. Funkar dom bra att pressa motorväg med? Är det högt vägljud? |
|
|
Jag märker ingen större skillnad i ljudnivå mellan 3d och 5d. Den kan dock finnas men den märks nog bara om man kör båda bilarna efter varandra. 1-serien är väldigt tyst om man jämför med andra bilar i Golfklassen men den är bullrigare än en 3-serie, A4, Passat och liknande. ------- //Lövet |
|
|
en 3-d är svårare att sälja än en 5-d har ägt båda sorterna och ångrar faktiskt iudag att jag köpte en 3-d, 5-d var betydligt mer bekvämt |
|
| Som ägare till E81 måste jag ju såklart förespråka den 3-dörrade. Den är vansinnigt mycket snyggare. Tycker dessutom att sportstolarna i 3d är lite skönare än de i 5d och man har bättre med plats i framsätet i 3d än i 5d. | |
| Kan tillägga också att alla 3d är LCI och därmed har nya 177hk-motorn i 120d-alternativet. Det ger alltså en rätt mycket lägre skatt än pre-LCI. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.