AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.331

Ang felkod 119 motordrosselklappengeber

motor drosselklappengeber mechanischer fehler = gaspådrag resolver mekaniska fel.

Någon som vet vad detta är eller varit med om samma problem?

Direkt översatt av google.
På en tysk sida nämns gas spjället som smutsigt.

klar du kannst ja sehen wie die Drosselklappe aussieht wenn die stark verschmuzt ist kann auch der elektrische Antrieb mal haken/klemmen, evtl ist der auch defekt.. Habe meine Drosselklappe auch schon mal gereinigt.. aber aufpassen weiß nicht wie du das machen willst ich habe damals Zündung an und dann mit einem 2. Mann aufs Gas treten lassen damit die klappe öffnet.. weiß nicht wie das ding reagiert wenn man die mit Gewalt öffnet Spannungsfrei..

=

ja du kan tydligt se hur gasspjället är smutsiga utseende om det är för stark, kan den elektriska enheten ibland haka klämma / är också möjligen defekt .. Jag menar ibland Throttle rengöras .. Men var försiktig vet inte hur du gör det så jag vill ha antändning och sedan med en andra Man kommer på gasen så att luckan kan öppnas .. vet inte hur saken svarar när man öppnar den stress relief med våld ..
Härliga google översättningar... Iaf om man får tro tysken så kan det kanske räcka med rengöra spjället/spjällhuset från "sotavlagringar o liknande". Dock så förespråkar han att man är två, dvs en man som "gasar" så spjället öppnas lagom medan den andra rengör...Han är inte säker på hur elektroniken reagerar om man öppnar spjället "för hand så att säg", dvs utan att gasa (det är väl el-styrt spjäll antar jag). Finns andra märken som är kinkiga på just smutsiga spjällhus, tex VW. Har rengjort mina spjällhus i förebyggande syfte, dock så har jag mekanisk reglering av spjällen via en hederlig vajjer.

Jag skulle förmodligen montera bort hela spjället o rengöra riktigt noga när den är demonterad, man lär komma åt bra utan att behöva motionera själv spjället...Det sista kan man ta när den är monterad o en kompanjon motionerar det get genom att gasa...En kollegas Golf -03 hade lite kinkig tomgång, gav henne tipset att det är nog gasspjället som behöver rengöras. Hon lämnade in till ev VW mek o fik samma diagnos, rengöring av gasspjäll. Efter åtgärden gick bilen som den skulle.
Har gas vajer på min också. Elen kom något/några år senare.

Lika bra att plocka av det och rengöra allt. Men bilen går som den ska, men någon gång har EML Lampan tändst. Får hoppas det har med spjället att göra då så man blir av med det problemet.

Undrar mest vad som orsakar det problemet.
Bytte idag gas spjälls huset på min. Allt fungerade perfekt efter bytet. Kändes till och med lite rappare.

Antagligen något i själva elhuset på gas spjället som kärvar.

Mest om någon får strul fram över så de ser ett slut i tråden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.