AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.324

Byta interiör - köra bilen utan passagerar stol möjligt?

ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Hej,

Ska klä om stolarna i vår E61 2004. Samtidigt som vi kommer klä om stolarna och resten av interiören kommer jag använda bilen.

Baksäte etc är inget problem, men min fråga tiller som är kunniga när det gäller airbags etc i e60-e61 och nyare BMW, så undrar jag nu om jag kan köra runt med bilen utan passagerar stol fram, utan att riskera att batteriet drar ström när bilen inte körs och står parkerad, att airbags inte kommer utlösas etc!?

Jag har en BMW OEM 'dummy' kabel som jag skulle kunna koppla på sladden/kabelhärvan för att undvika att bilen eventuellt drar ur batteriet och för att på så sätt unvika felmeddelande etc. Måste väl vara bättre än att köra runt med kabelhöärvan till passagerar stolen okopplad!?

Tacksam för svar snarast!

Mvh marineutter

Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Inget svar men ska du sitta direkt på golvet och köra då eller? ; o
Verdi
Var inte dum, han sätter såklart in en kökspall som han kan sitta på. :)
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Var har han skrivit att han skall ta ur FÖRARSTOLEN?

Han skall ta ur baksäte och passagerarstol, inte förarstolen.
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Tack Tor, bättre att kommentera när man väl läst igenom hela inlägget.

Att t.o.m 2 BMW ägare, dvs mer än 1 inte kan läsa eller använda Autopower på ett seriöst sett tuycker jag är tråkigt...särskilt Verdis inlägg gällade 'kökspall' är ju bara löjligt och inte ens kul på något sätt.

Kanske därav att han har 2500 inlägg...:>.

Verid; Inlägg och svar uppskattas när det hjälper...dina kommentarer kan du ju skicka via Twitter eller Facebook
När min bil var inne för byte dörrar och huv så körde plåtverkstan bilen utan dörrar. När bilen sedan var lackad och klar så måste den programmeras om sa dom. Enligt plåtkillarna så var det inte bara radering av felkoder utan "det skulle programmeras".

Jag vet inte om det stämmer men i så fall skulle ju du kunna få samma problem om du kör utan stol. Men det är väl meningen att din dummykabel ska förhindra det antar jag.

Bara en liten reflektion från min sida.
Verdi
marineutter, Jaha, men cykeltjuv var rolig då? Fattar inte varför du hackar på mig. Kommenterade bara cykeltjuvs inlägg och läste säkert inte ditt inlägg alls.

Ber så hemskt väldigt oerhört mycket om ursäkt om jag har förargat dig. Eller, nä. Det gör jag nog inte.
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Lite humor måste väl alla hajja!!

Klabbarparn
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Startar du bilen utan passagerarstol kommer airbag lampan att tändas och du kommer få en felkod som måste släckas efteråt.

Det är däremot ingen risk att några airbags utlöses.

-------
//Lövet
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Lövet; Tack för ditt inlägg.....uppskattas. Jag är ju själv ett Löv....kanske vi kommer från samma gren/träd...:>

Verid; Mitt inlägg har hittills 8 svar och kommentarer. 4 av dem är faktiska och har med inlägget och min frågeställning o göra, 4 är bara onödiga kommentarer och kommentarer på kommentarer......dvs inget av intresse.

Tror de flesta som använder detta forum och vänder sig till detta forum förväntar sig svar och inlägg som har något med inlägget o göra....

Finns ju tusentals andra bil-forum, där registrerade användare bloggar och gör inlägg och allt annat än bilar etc...

Mvh marineutter
Verdi
Att du orkar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.